تلاش برای جبران کاستی های دوران کلاس های مجازی/آغاز سال تحصیلی با حضور 375 هزار دانش آموز در مدارس گیلان

به گزارش رکنا از گیلان؛ استاندار گیلان در مراسم طرح ملی بازگشایی مدارس و به صدا درآمدن زنگ مهر، ایثار و مقاومت در مدرسه ابتدایی پسرانه شاهد امام صادق (ع) در رشت با تبریک هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید هدف اصلی از تعلیم را تربیت فطرت انسانی و رشد مهارت های زندگی در کنار آموزش علمی عنوان کرد و گفت: همه تجهیزات برای رشد استعداد دانش آموزان در مدارس بکار گرفته می شود.

دکتر اسداله عباسی افزود: در سال تحصیلی جدید تلاش می شود کاستی های دوران برگزاری کلاس های مجازی برای دانش آموزان جبران شود.

وی با تأکید بر بکارگیری شیوه های نوین آموزش در مدارس گفت: مدارس در تولید محتوا برای رشد همه جانبه دانش آموزان فعال باشند.

استاندار گیلان همچنین به تعامل مدارس با اولیا تأکید کرد و افزود: دولت برای احقاق حقوق معلمان و جایگاه این قشر تلاش می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز گفت : تمام مدارس استان با آمادگی کامل برای آغاز سال تحصیلی جدید فعال شده و همه کلاس ها دارای معلم هستند.

محمد فائزی با اشاره به آمادگی مدارس برای آموزش حضوری دانش آموزان ، افزود : 375 هزار دانش آموز از امروز در 3 هزار و 800 مدرسه ، سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

وی گفت : امسال 21 هزار و 800 معلم ، مدیر ، معاون ، مربی پرورشی و دیگر عوامل در امر آموزش و تربیت دانش آموزان در مدارس گیلان خدمات رسانی می‌کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه همه تمهیدات در بخش های مختلف از جمله در حوزه بهداشت اتخاذ شده است، گفت: بیش از نیمی از کلاس‌ها به سیستم تهویه تجهیز شده اند که در کوتاهترین زمان ممکن این اقدام برای همه کلاس های انجام می شود.

در این مراسم پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید توسط علی باقرزاده مشاور وزیر قرائت شد.

در بخشی از این پیام آمده است: جامعه بزرگ و سرافراز آموزش و پرورش با درک مسئولیت خطیر خود همپای مردم با تمام توان در دفاع مقدس حضور داشتند و ضمن پشتیبانی جنگ داوطلبانه در خطوط مقدم جبهه ها حضور یافتند و در این راه پرافتخار حدود ۳۶ هزار شهید دانش آموز و نزدیک به پنج هزار شهید معلم و بسیاری جانباز و آزاده تقدیم حفظ استقلال و یکپارچگی کشور کردند، این حماسه های بزرگ در طول دفاع مقدس چونان برگ زرینی در تاریخ مبارزات حق طلبانه ملت ایران و تاریخ تعلیم و تربیت کشور خواهد درخشید.

مرجان گودرزی /گیلان

کدخبر: 828167 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟