آینده کشور در سایه تربیت و تعلیم دانش آموزان مصداق می یابد
به گزارش رکنا از ایلام؛ حسن بهرام نیا روز شنبه در آیین زنگ بازگشایی مدارس استان در مدرسه دهخدا شهر ایلام با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اظهار داشت: تعلیم و تربیت دو امر مهم در بالندگی جامعه هستند.

وی با اشاره به فرمایشات و تعبیر رهبر کبیر انقلاب، که دانش آموزان آینده سازان مملکت هستند، افزود: آینده کشور در سایه تربیت و تعلیم دانش آموزان مصداق می یابد.

استاندار ایلام به شهدای دانش آموز اشاره کرد و گفت: شهید حسین فهمیده از مصادیق توجه ویژه به علم و تهذیب اخلاق بود، نوجوانی که در آن سن کم باید به تحصیل ادامه می داد، برای برقراری امنیت به جبهه ها رفت و به شهادت رسید.

وی در بخش دیگر سخنان خود به شهید چمران عنوان مصداق دیگر علم و اخلاق اشاره کرد و افزود: این شهید والا مقام در مدرسه دارالفنون بعنوان شاگرد ممتاز برای تحصیل به دانشگاه کالیفرنیا رفت و در اوج علم و بالندگی وقتی درک کرد برای کمک به مردم لبنان نیاز به تشکیل سازمانی است برای پیشبرد و تشکیل آن اقدام کرد.

وی با تاکید به اهمیت تهذیب نفس در کشور، عنوان کرد: در کشور ما علم همراه با تهذیب نفس و اخلاق مد نظر است، اما در کشورهای عربی منافع شخصی و فردی ملاک بوده و برای رسیدن به اوج ثروت از هر کسی بعنوان پلکان استفاده می شود.

استاندار ایلام با اشاره به ۳۶ ساعت زمان معطلی زوار برای اتوبوس در اربعین های گذشته اشاره کرد و افزود: در موج برگشت زوار در اربعین امسال معطلی زوار برای سوار شدن به اتوبوس حداقل ۲۰ دقیقه‌ و حداکثر یک ساعت بود.

بهرام نیا همچنین با اشاره به کاهش میزان تصادفات جاده در اربعین امسال در مقایسه با اربعین سال ۹۸، گفت: با تلاش همه دستگاه های انتظامی، راهور و همه مردم میزان تصادفات ۵۰ درصد کاهش یافت.

کوثر موسوی/ایلام

کدخبر: 828151 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟