جبران عقب‌ماندگی‌های اردبیل نیازمند برنامه‌ریزی‌های کارآمد است

به گزارش رکنا از اردبیل؛ سیدحامد عاملی در همایش مدیران مدارس، راهبران و سرگروه‌های درسی استان که با موضوع بازگشایی مدارس برگزار شد گفت: بدون منابع انسانی علمی و اقدامات دانش‌بنیان، ثروت‌آفرینی مورد انتظار از ظرفیت‌های مختلف استان اردبیل در زمینه‌های کشاورزی، گردشگری و... تحقق نخواهد یافت.

عاملی ادامه داد: استعدادهای بسیاری در بین دانش‌آموزان استان اردبیل وجود دارد که باید با فراهم آوردن امکانات مناسب، از این استعدادها برای ارتقای علمی استان استفاده شود.

وی گفت: با توجه به رتبه پایین استان اردبیل در کنکور سراسری دانشگاه‌ها، پیگیری برگزاری کلاس‌های کنکور برای آمادگی دانش‌آموزان کنکوری از دی ماه ضروری است.

استاندار اردبیل گفت: با توجه به این‌که میانگین نمرات نهایی استان اردبیل نیز مطلوب نیست، برای کمک به ارتقای این وضعیت، سوالات ۱۰ سال اخیر امتحانات نهایی استخراج و در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد‌ و از هم‌اکنون باید برنامه‌ریزی با همکاری مدیران و معلمان و برگزاری کلاس‌های فوق‌العاده برای ارتقای سالانه ۲ نمره به میانگین نمرات نهایی مورد توجه باشد.

عاملی افزود: باید با اجرای عدالت آموزشی، فعال کردن پژوهش‌سراها و خانه‌های خلاق، زمینه پرورش استعدادهای دانش‌آموزان را برای الگو شدن در سطح ملی و بین‌المللی فراهم کنیم.

عاملی ادامه داد: اجرای طرح رتبه‌بندی مدارس برای بهبود کیفیت آموزش در استان اردبیل بوده و لازم است مدارس بر اساس شاخص‌های مختلف رتبه‌بندی و نیازمندی‌های لازم برای ارتقای سطح فعالیت آن‌ها احصا شود.

مولاخواه/اردبیل

کدخبر: 826500 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟