تمام کلاس های کانکسی قزوین امسال جمع آوری می شود/ در 8 سال قبل حتی یک متر به فضای ورزشی مدارس اضافه نشد

به گزارش رکنا ازقزوین؛ نقی سیاهکالی مرادی در نشست خبری، ساماندهی نیروی انسانی را از محوری‌ترین سیاست‌های ابلاغی وزارتخانه و جزو اولویت‌های مهم آموزش و پرورش استان دانست، افزود: با تدوین به موقع طرح ساماندهی نیروی انسانی در سال جاری با کمترین مشکل به پیشواز آغاز سال تحصیلی خواهیم رفت.

سیاهکالی مرادی اظهار داشت: تلاش می‌شود با ساماندهی درست معلمان این کمبود نیرو را با نیروهای ورودی‌های دانشگاه فرهنگیان، نیروهای خرید خدمت و استخدام‌های جدید ماده ۲۸، سرباز معلم، حق‌التدریس شاغل و بازنشسته جبران کنیم.

وی تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید آموزش‌ها به صورت حضوری خواهد بود و در حال حاضر تیمی برای فراهم کردن شرایط برای حضور دانش آموزان فعالیت می‌کنند.

77

این مسوول در ادامه با اشاره به طرح رتبه بندی معلمان، افزود: در حال حاضر ۱۶ هزار فرهنگی در استان مشمول طرح رتبه بندی می‌شوند که باید این افراد بر اساس جدول زمان‌بندی و آخرین رقم کد ملی، مدارک مورد نیاز را در سامانه بارگذاری کنند.

وی افزود: امسال همه کلاسها حضوری است و تیمی در حوزه آموزش، پشتیبانی، روابط عمومی و اوقات فراغت فعال شده تا مقدمات کار مهیا می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: با اختصاص ۸ میلیارد تومان برای تجهیز هنرستانها ابزار و وسایل لازم خریداری شده تا در کنار تغییر کتب بتوان هماهنگی لازم را انجام داد.

وی با اشاره به پایین بودن سرانه ورزش افزود: ۲۸ زمین چمن مصنوعی و ۵ سالن ورزشی در دست ساخت است که ۲۳ میلیارد تومان از اعتبارات وزارتخانه و کمک مردمی برای آن هزینه خواهد شد.

سیاهکالی مرادی تصریح کرد: در هشت سال گذشته حتی یک متر به فضای ورزشی مدارس اضافه نشد ولی با اجرای طرح های ورزشی میزان سرانه ورزشی از ۳۷ سانتیمتر به ۵۰ سانتیمتر خواهد رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از افتتاح ۲۹۹ طرح آموزشی در سطح استان خبر داد و گفت: در سفر رییس جمهور به استان ۱۶۱ میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام آموزشی و ورزشی در قزوین اختصاص یافت.

سیاهکالی مرادی از اختصاص ۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل اردوگاه دانش آموزی شهید بابایی یانس آباد توسط سازمان برنامه و بودجه کشور تا خرداد سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: این اردوگاه ظرفیت بسیار خوبی برای تبدیل‌ شدن به مرکز اردوگاهی کشور دارد و مکان بسیار مناسبی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و اوقات فراغت دانش‌آموزان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به ثبت نام کتاب‌های درسی دانش آموزان در سامانه، گفت: در بحث ثبت نام کتاب درسی از بین ۲۴۵ هزار دانش آموزی که در سطح استان داریم، ۲۲۶ هزار نفر در سامانه دریافت کتاب ثبت نام کردند و ۲۰۸ هزار نفر کتاب سفارش دادند و تا این لحظه تعدادی هنوز ثبت سفارش کتاب نداشتند که از خانواده‌ها می‌خواهیم این کار را انجام دهند.

وی تصریح کرد: ثبت نام دانش آموزان مقطع ابتدایی و متوسطه اول تا حدودی تمام شده است ولی متوسطه دوم هنوز خانواده‌ها درگیر ثبت نام هستند و توصیه ما این است به فرم هدایت تحصیلی دانش آموز قانع باشند.

این مسئول گفت: اداره نهضت سواد آموزی استان در بررسی شاخص های ۲۳ گانه در رتبه چهارم کشوری قرار گرفت.

سیاهکالی مرادی تصریح کرد: ثبت نام دبستانی ها و متوسطه اول به پایان رسیده و بخشی از  متوسطه دوم باقیمانده است.

وی افزود: در استان قزوین دو هزار واحد آموزشی و ۱۱۴ هنرستان فنی و کار و دانش فعالیت می کنند و همه دانش آموزان در دو نوبت و ۹۰ درصد معلمان هر دو دز واکسن خود را تزریق کرده اند و توصیه می کنیم «دز» یادآور را نیز دریافت کنند.

سیاهکالی مرادی بیان کرد: در جشنوارهای فرهنگی، ورزشی، قرآنی و نماز دانش آموزان استان خوش درخشیدند و 142 رتبه کشوری کسب کردیم که 40 رشته اول؛ 12 رتبه دومی، 51 ررتبه سوم، پنج رتبه پنجمی و 33 رتبه کشوری را کسب کردیم.

وی گفت: امسال همه کلاس های کانکسی را جمع آوری خواهیم کرد تا همه از شرایط عدالانه تری برخوردار شوند.

کدخبر: 820674 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟