پزشکی جزو سه شغل مورد اعتماد مردم است

به گزارش رکنا از اصفهان؛ دکتر شاهین شیرانی در همایش تجلیل از روز پزشک اظهار داشت: نظام سلامت  یکی از مهمترین دستاوردها انقلاب است و از بهورز در خانه بهداشت یک روستای دور افتاده تا یک فوق تخصص در شهر از یک نظام ادغام یافته پیروی می کنند.

وی افزایش  25 سال به طول عمر ایرانیان را بزرگترین دستاورد نظام سلامت بعد از انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: ارتقا کمی و کیفی زندگی ایرانیان درگرو نظام‌ بهداشت و سلامت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه در اوایل انقلاب میانگین سن ایرانیان 50 سال بود که اکنون به 75 سال رسیده است، تصریح کرد: پزشکان در دوران مختلف کشور نقش بسزایی داشتند و اگر در زمان دفاع مقدس شهدای بالایی را تقدیم کردیم در. دوران کرونا علاوه بر شهدای سلامت خانواده های آنها نیز قربانی شدند.

وی بیان داشت: در دورانی که حتی والدین و کودکان از یکدیگر جدا و دور از هم بودند و غذا و دارو را پشت درب می گذاشتند در بیمارستان ها با از خودگذشتگی کادر درمان بر سر بالین بیماران حضور می یافتند.

دکتر شیرانی شغل پزشکی را یکی از سخت ترین مشاغلی خواند که همواره ترس و دل  نگرانی دوران تحصیل تا سالها در ذهن پزشکان می ماند بطوری که هنوز هم من خواب  امتحان دوران دانشجویی را می بینم و با ترس از آن بیدار میشوم، گفت: در مقاطعی شاهد هجمه ای به پزشکان هستیم که خود را تافته جدا بافته می‌دانند در صورتی که بخش اعظمی از پزشکان از قشر متوسط و رو به پایین هستند.

وی تصریح کرد: تعامل خوب پزشکان با بیماران اصل درمان است و دارو بیشتر یک وسیله است و یک پزشک با جلب اعتماد بیمار و تعملی در ید و ایفای نقش اصلی خود که پزشک محرم بیمار است، ضریب موفقیت در درمان را افزایش دهد.

در ادامه رئیس بسیج اساتید دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ضمن سخنانی گفت: چه بسا درد بیماران با یک برخورد، رفتار و گفتار صمیمی پزشک تسکین می یابد.

حجت الاسلام امینی  حکیم  ابن سینا را از افتخارات جهان اسلام خواند که بیشترین بخش عمر خود را در ایران گذرانده و بالغ بر 400 عنوان کتاب از وی به جا مانده است که کتاب شفا در حوزه فلسفه و منطق و کتاب قانون در حوزه پزشکی تالیف شده است.  وی با بیان اینکه یک پزشک زمانی به مرحله ایده آل می‌رسد که علاوه بر دانش پزشکی آگاهی به فلسفه و منطق هم داشته باشد ، ادامه داد: لازم است که با نگاه ابو علی سینا که برگرفته از طبیعت است اقدام به درمان بیماری‌ها کند.

وی ابو علی سینا را  شاگرد مکتب قرآن، روایات معصومین  و اهل بیت دانست

در ادامه 110 پزشک نمونه در بخش های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استان اصفهان به مناسبت روز پزشک تجلیل شدند.

کدخبر: 819024 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟