سومین دوره از اردوهای راهیان نور غرب کشور برگزار شد

به گزارش رکنا از قزوین، سرهنگ ابوالفضل طاهرخانی در حاشیه بازدید از مناطق عملیاتی غرب کشور که به همراه سرهنگ ذوالقدر معاون اجرایی سپاه استان و سرهنگ فیض اله محمدی معاون طرح و برنامه سپاه استان صورت گرفت،  بیان کرد: سومین دوره از اردوهای راهیان نور غرب کشور به میزبانی سپاه صاحب الامر(عج) در استان کرمانشاه برگزار شد.

وی گفت: این بازدیدها از شهرهای قصر شیرین، بازی دراز، مرصاد با حضور زایرین راهیان نور صورت گرفت.

سرهنگ طاهرخانی اظهار کرد: یکی از موثرترین برنامه های فرهنگی پس از انقلاب اسلامی که اثر ماندگاری بر جای گذاشت، بحث کاروان های راهیان نور در جنوب و در غرب کشور است که با حضور گسترده زایرین اجرا شده است.

یی

جانشین فرماندهی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین با اشاره به حضور گسترده زایرین قزوینی در اردوهای راهیان نور عنوان کرد: حدود هزار زایر قزوینی در این دوره از راهیان نور غرب کشور حضور داشتند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای غرب کشور افزود: شهیدان صیاد شیرازی، کشوری، شیرودی نقش مهمی در اجرای عملیات های غرب کشور در دوران دفاع مقدس داشتند و امروز جایگاه این شهدای گرانقدر باید گرامی داشته شود.

گفتنی است حدود هزار قزوینی طی سه دوره از نواحی مختلف سپاه قزوین زایر اردوهای راهیان نور بودند.

 

3870756_590

کسب رتبه برتر دانش آموزان در درس آماگی دفاعی

رکنا: مسوول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: ۱۶۰۰ دانش آموز دختر در میدان تیر شبیه سازی شده حضور یافته و آموزش دیدند و استان قزوین رتبه برتر درس آمادگی دفاعی در بین ۳۲ استان کشور را کسب کرد.

به گزارش رکنا از قزوین؛ سرهنگ ابراهیم رسولی فر در نشست  خبری بیان کرد: ۲۳۵ هزار دانش آموز قزوینی در مقاطع مختلف در حال تحصیل هستند.

وی گفت: طرح یاوران ولایت این دوره با نام شهید علی یارمحمدی نامگذاری شده و هشتمین دوره این طرح توانمندسازی فرماندهان واحد‌های بسیج دانش آموزی استان قزوین است که براساس دو سند بالادستی شامل سند تحول آموزش با محوریت تربیت دانش آموزان تراز انقلاب برای ظهور و سند اعتلای ده ساله بسیج با چهار کلید واژه تربیت نیروی جوان، مومن انقلابی پای کار فعالیت می کند.

سرهنگ رسولی فر عنوان کرد: توانمند سازی دانش آموزان پایه های نهم، دهم و یازدهم برای پذیرش مسوولیت فرمانده واحد‌های پیشگام در سطح مدارس استان صورت گرفته است.

مسوول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اظهار کرد: در سطح استان ۱۸۲۰ مدرسه فعال در همه مقاطع وجود دارد. منظور از طرح یاوران ولایت رشد و ارتقای دانش آموزان نخبه، ایجاد تحرک و پویایی در واحد‌های پیشگام، ارتقا معرفت و بینش و نهادینه شدن شاخص های تربیتی در دانش اموزان، ایجاد زمینه پذیرش مسوولیت برای مدیریت کشور است.

وی با اشاره به شاخصه فرماندهان واحد و اعضای شورا افزود: کسانی که اعتقاد به ولایت دارند و داشتن روحیه بسیجی از شاخصه های فرماندهان واحد‌های دانش آموزی است.

مسوول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در ادامه تصریح کرد: یاوران ولایت یک دوره چند روزه متفاوت برای جوانان است برای هویت دادن، تصمیم گیری، خطا کردن و آموختن و دوره ای برای تشکیلاتی شدن.

رسولی فر اضافه کرد: مباحث این دوره های طرح یاوران ولایت شامل تشکیلاتی شدن، مهارت های زندگی، مخاطب شناسی، تربیتی و‌ معرفتی، جذب در تشکیلات، دشمن شناسی، بازی های تشکیلاتی _گروهی، جهاد تبیین، مستند سازی و سواد رسانه است.

رسولی فر با اشاره به درس آمادگی دفاعی عنوان کرد: قرارگاهی در سپاه با نام قرارگاه امام صادق(ع) شکل گرفته که پنج سازمان سپاه، آموزش و پرورش، معاونت آموزش سپاه، بسیج فرهنگیان و بسیج دانش آموزی را به هم متصل می کند

وی افزود: در ۴۶۰ مدرسه استان درس آمادگی دفاعی تدریس شد. ۳۸ هزار دانش آموز این درس را گذراندند و ۴۳۰ مربی مجوز حضور در این کلاس ها را اخذ کردند. در این درس کلاس های عملی و تئوری تدریس می شود که در کلاس های عملی دانش آموزان دختر و پسر با اسلحه و نحوه استفاده از اسلحه جهت آمادگی برای رزم آشنا می شوند و در همین راستا چهار هزار نفر از دانش آموزان پسر استان در میدان تیر حضور یافتند.

 

لیلا بیگدلی/قزوین

 

کدخبر: 818588 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟