مرکبات و لبنیات مازندران در راه چین

به گزارش خبرنگار رکنا از مازندران ، زمینه صادرات مرکبات و لبنیات استان مازندران به چین فراهم شده و با پیگری های وزارت امور خارجه پرتقال مازندران در راه چین است.

به گزارش رکنا از مازندران ،عبدالله مهاجر رییس اتاق بازرگانی مازندران در نشست با اصحاب رسانه این استان با اعلام خبر بالا افزود: تحقق صادرات یک میلیارد دلاری از این استان به نقاط مختلف جهان شدنی است.

وی با انتقاد از تفکر جزیره ای و تصمیم گیری های انحصاری ، ادامه داد: این نوع نگرش ها امان فعالان اقتصادی مازندران را بریده است وعملکرد برخی از دستگاه‌های اجرایی استان در اعطای مجوزهای سرمایه گذاری قابل قبول نیست.

به گفته وی، برای تحقق شعار سال و رشد اقتصادی هشت درصد در مازندران باید حمایت‌های همه‌جانبه‌ای ‌از بخش خصوصی صورت گیرد و در این راستا اجرای طرح مدیریت پنجره واحد سرمایه گذاری در استان اجتناب ناپذیر است.

رییس اتاق بازرگانی مازندران همچنین ازبرنامه های پارلمان بخش خصوصی برای راه‌اندازی دانشکده های تخصصی بازرگانی از سوی بخش خصوصی و فعالان اقتصادی استان خبرداده . گفت: با اجرای این طرح روند فعالیت بازرگان اندیشمند و کاردان در مازندران جهش قابل توجهی خواهد یافت.

مهاجر دارابی گفت: بخش خصوصی و اتاق بازرگانی در جلسات اقتصادی کشور کمتر حق رای دارند که این امر باعث می شود که مسیر اجرای طرح‌های اقتصادی و صادراتی با موانعی همراه باشد که با اصلاح قانون و رفع این چالش به طور حتم روند توسعه اقتصادی ایران اسلامی هموارتر خواهد شد.

رییس اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به لزوم افزایش تعداد رایزن اقتصادی وزارت امور خارجه در کشورهای مختلف جهان افزود: در زمان حاضر تعداد ظرفیت های تولیدی و صادراتی کشور با رایزنان اقتصادی فعال در سفارت های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف همخوانی ندارد.

حسین خانی / مازندران

کدخبر: 817474 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟