کم توجهی مدیران خراسان رضوی به امنیت سایبری/ آغاز طرح امن‌سازی سازمان های زیرساختی

به گزارش رکنا از خراسان رضوی؛ محمد یعقوبی در این خصوص گفت: در شرایط کنونی مسوولان همانطور که به امنیت ساختمان و ورودی مجموعه خود اهمیت می‌دهند، باید نسبت به امنیت سایبری سازمان خود نیز دغدغه مند باشند.
وی گفت: طرح امن‌سازی سایبری سازمان های زیرساختی در استان خراسان رضوی آغاز شده است، این طرح یک چرخه و فرآیند امنیت سایبری است که دستگاه ها باید دائم این چرخه امنیتی را طی کنند.
یعقوبی خاطر نشان کرد: از میان ۵۰ سازمان با ساختار زیرساختی و مهم استان خراسان رضوی تنها ۱۷ سازمان این چرخه را طی کرده اند و بقیه دستگاه ها همچنان در حال اجرای روند و طی کردن این چرخه هستند.
رئیس افتای خراسان رضوی گفت: علت عدم تکمیل چرخه امنیت سایبری در برخی سازمانهای زیرساختی استان مشکلات بودجه ای و برخی دیگر مسائل ساختاری و فنی است.
وی ادامه داد: به عنوان نمونه برخی دستگاه ها دیتاسنتر غیراستاندارد دارند که این مساله موجب شده سازمان در اجرای امن سازی سایبری ناکام باشد؛ راه اندازی دیتا سنتر جدید و استاندارد هزینه بر بوده و ممکن است تا ۲ سال طول بکشد.
وی، دیگر چالش حوزه امنیت سایبری استان خراسان رضوی را تامین نیروی متخصص دانست و گفت: در حال حاضر با مهاجرت نیروهای متخصص در حوزه امنیت سایبری از استان به مرکز کشور و یا مهاجرت عمومی این نخبگان به خارج کشور مواجه هستیم، تامین نیروی متخصص یکی از نیازها در این حوزه به شمار می رود.
خراسان رضوی/ میرشکار

کدخبر: 815912 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟