اجرای برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس باید توام با نوآوری باشد

به گزارش رکنا ازقزوین؛ ابوالحسن کبیری روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی گرامیداشت هفته دفاع مقدس با گرامیداشت روز ورود آزادگان به میهن اسلامی به ویژه سید آزادگان مرحوم ابوترابی و سید الاسرا شهید لشگری، افزود،  همیشه عرصه دفاع مقدس با نوآوری همراه بوده است و عملیات‌های آن، گاهی در منطقه خشکی و گاهی در هور و اروند با ابداع و نوآوری برگزار شده است ولی بسیاری از برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس از قبیل رژه موتوری و غبارروبی گلزار شهدا از سال ۶۹ تا الان برگزار شده و تنوع و نوآوری در آنها احساس نمی کنیم.

وی گفت: رئوس برنامه های این هفته نوشته شده است ولی باید به آنها تنوع و نوآوری بخشید تا شور و نشاط لازم در جامعه به ویژه میان جوانان و نوجوانان ایجاد شود.

این مسوول گفت: در روایت خاطرات می توان از ظرفیت هنرمندان استفاده کرد و خاطرات را به شکلی هنرمندانه برای جامعه بازآفرینی نمود.

وی با اشاره به اهداف و راهبردهای این برنامه ها، گفت:  نشان دادن وحدت و همدلی نیروها، عقلانیت، اقتدار، ارزش ها و فرهنگ دفاع مقدس و نقش اقشار در پیروزی رزمندگان از جمله اهداف این برنامه ها است.

وی با بیان اینکه در این برنامه ها نوآوری، جذابیت،   خلاقیت و هدفمندی هدف ما است، افزود: امروزه از صرف یک مراسم ساده سخنرانی برای گرامیداشت این ایام استقبال نمی شود و باید نوآوری در این زمینه داشت و انتظار داریم دستگاه های مختلف از قبیل آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد شهید برنامه های محوله را به خوبی اجرا کنند.

کبیری افزود:  وضعیت اعتبارات ما خوب نیست و باید این برنامه ها با ابزار ساده و بدون هزینه های اضافی برگزار شود.

 

لیلا بیگدلی /قزوین

کدخبر: 815906 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟