نقش نیروهای مردمی و جهادی در برگزاری پیاده روی اربعین جدی تر شود

به گزارش رکنا ازقزوین؛ محمدمهدی اعلایی روز چهارشنبه در جلسه ستاد مرکزی اربعین استان قزوین اظهار داشت: استان قزوین دارای یک پیشینه مناسب و خوشنام در بحث اربعین است و امیدواریم در سال جاری هم با توجه به تدابیر اتخاذ شده خوش بدرخشد.

وی افزود:  اربعین و راهپیمایی اربعین یک واقعه تمدن ساز است و به طور قطع در آینده تشیّع و عالم نقش آفرین خواهد بود.

اعلایی گفت،  نقش بی بدیل شهدای جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم در به ثمر رسیدن چنین واقعه‌ای که آرزوی سالیان همه شیعیان بوده، ستودنی است و امیدواریم بتوانیم از این فضای معنوی به نحو مطلوب استفاده کنیم.

استاندار قزوین با بیان اینکه با استفاده از تجربه‌های گذشته و با برنامه ریزی های انجام شده برنامه خوبی برای امسال خواهیم داشت، اضافه کرد: پرداختن به نقش نیروهای جهادی و مردمی ابتکار استان قزوین بوده است و از سوی استان با تدوین یک دستورالعمل مناسب، تبیین و ترویج شده و خوشبختانه مورد تأکید رئیس جمهور هم قرار گرفته است.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: به هر میزان که وقایع این چنینی شکل و ساختار مردمی تر داشته باشد آن اقدام ماندگارتر، اثرگذارتر و مخلصانه تر است و رنگ و بوی مردمی و حضور نیروهای جهادی در اربعین باید بیشتر باشد و نهادهای حاکمیتی نقش پشتیبانی و حمایتی را انجام دهند.

وی افزود:  مجموعه های دولتی و غیر دولتی باید به صورت نظام مند کمک کنند و هر گونه کمکی باید با هماهنگی ستاد مرکزی اربعین صورت گیرد.

اعلایی گفت:  استان قزوین در یکی از مسیرهای اصلی تردد زائران اربعین حسینی قرار دارد و تمامی اقدامات استان باید با نگاه ملی صورت گیرد.

 

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 815905 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟