جابه‌جایی 750 معلم در همدان / 2 هزار معلم کم داریم!

به گزارش رکنا از همدان،  محمود نقوی با اشاره به جابه‌جایی 750 معلم گفت: مشکل کمبود 2 هزار نفری معلم برای همدان همچنان پابرجاست.

اظهار کرد: برای رفع مشکل راه‌های مختلفی از جمله تشکیل جلسه در معاونت استخدامی ریاست‌جمهوری، مکاتبه با وزارت آموزش و پرورش، طرح مسئله در شورای اداری استان با حضور وزیر آموزش و پرورش، رایزنی با نمایندگان و پیگیری استاندار طی شده و همچنان نیز ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه از راه‌های مختلف به دنبال تقویت نیروی انسانی آموزش و پرورش استان همدان هستیم گفت: فعلا تاکید شده که ساماندهی دقیق و خوب نیروی انسانی را در استان برنامه‌ریزی کنیم که این کار صورت گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه نیروهای گروه دوم را که می‌شد از مناطق شهر همدان انتقال داد و معضلی در شهر همدان بود، انجام دادیم افزود: بالغ بر ۷۵۰ نفر نیرو در داخل استان جابه‌جا شدند.

وی به تبدیل وضعیت نیروی انسانی به صورت موردی و به تعداد تقریبا ۵۰ نفر اشاره کرد و افزود:‌ جذب سرباز معلم و سربازطلبه، پیگیری تعیین تکلیف معلمان طرح امین و ... مورد توجه بوده و قول‌هایی هم داده شده اما فعلا نمی‌شود به آنها تکیه کرد.

نقوی خاطرنشان کرد: هفته آینده در وزارت آموزش و پرورش جلسه‌ای خواهیم داشت و باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف نهایی نسبت به نیروهای آموزش و پرورش استان صورت گیرد.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا در سال تحصیلی جدید مشکل کمبود معلم خواهیم داشت؟ گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته کلاس خالی برای سال تحصیلی جدید نخواهیم داشت اما آنچه مشکل بوده موضوع کیفیت‌بخشی در مدارس است و مجبوریم از عوامل اجرایی استفاده و معلم کلاس را تامین کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان بیان کرد: بر اساس آخرین اطلاعات سال تحصیلی جدید نیز در مهرماه آغاز می‌شود و فعلا دستورالعملی در خصوص اینکه به خاطر کرونا بازگشایی مدارس زودتر باشد، نداریم.

کدخبر: 815579 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟