نباید اشتغال جوانان قربانی سودجویی عده ای دلال شود/ مجتمع دخانیات آذربایجان غربی سایت صادراتی می شود

به گزارش رکنا از ارومیه؛ مدیرعامل شرکت دخانیات ایران گفت : نباید اشتغال جوانان ما قربانی سودجویی و منفعت طلبی عده ای دلال شود وما علاقه‌مند نیستیم که یک ریال از ثروت این کشور در اختیار بیگانگان باشد.

وی تصریح کرد:این خط ظرفیت تولید بالغ بر یک و نیم میلیارد نخ سیگار در سال دارد و برای ۱۰۰ نفر اشتغال ایجاد می کند که با سرمایه گذاری ده میلیون یورو افتتاح گردید.

دکتر محمد شیخان مدیرعامل شرکت دخانیات ایران هزینه پروژه خط تولیدی در آذربایجان غربی را ۳۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد وادامه داد، این مجموعه تولیدی بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ هزار نخ سیگار به افزایش ظرفیت تولید ما کمک می کندکه این یک سرمایه گذاری هدفمند برای سهم بیشتر در بازار است. 

شیخان به ظرفیت های مهم استان آذربایجان غربی اشاره و تاکید کرد: استان آذربایجان غربی چون اکوسیستم چند وجهی در بخش کشاورزی، تولید، تحقیقات و پرایمری، دارد می‌تواند این ظرفیت را احیا کند و در واقع مجتمع تولیدی آذربایجان غربی ما می تواند سایت صادراتی هم باشد.

وی  افزود،چرخه ها و زنجیره‌های تولید صنعت دخانیات را تک تک منهدم کردند،  آنهایی که در گام نخست بخش کشاورزی را نابود و ۳۰ هزار کشاورز زحمتکش ما را خانه نشین کردند همان افرادی هستند که محصولات کشاورزی ما را حتی حاضر نبودند با یک یورو خریداری کنند اما با ۹ یورو وارد می‌کردند!

وی گفت: امروز بیگانگان همه بازار دخانیات ما را تصاحب کردند و سالانه بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان از ثروت مردم را خارج می کنند. 

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران با بیان اینکه این خط جدید تولیدی مانع از خروج ارز از کشور می شود، گفت: همه ما با استعمال دخانیات مخالفیم اما اگر قرار است، دخانیات فعال باشد، باید اشتغال و منافع آن برای مردم خودمان باشد.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران در پایان گفت، درست است که ما تولیدکننده سیگار هستیم اما به دنبال این نیستیم که مصرف سیگار از ۲۰ سال به ۱۳ سال برسد و با آن بشدت مخالفیم و با جریاناتی که به این موضوع دامن میزنند، باید بشدت برخورد شود چرا که حفظ منافع ملی از همه مسائل بالاتر است.

آذربایجان غربی/کریم معجنی 

کدخبر: 815390 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟