بیمه تکمیلی فرهنگیان کرمانشاه منعقد شد/ برنامه ریزی برای طرح «هر دانش آموز یک مهارت»

به گزارش رکنا از کرمانشاه؛ دکتر سلمان محمدی  پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که بمناسبت روز خبرنگار و تشریح برنامه های مهرماه تحصیلی سال جاری تشکیل شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بخصوص شهید صارمی اظهار داشت: در طول تاریخ حوادث تلخ و شیرین فراوانی رخ داده است اما یکی از این حوادث مهم و تلخ، عاشوراست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به نقش مهم اصحاب رسانه افزود: آنچه را که کربلا را ماندگار کرد، انتقال پیام عاشورا و روایتگری حضرت زینب کبری (س) بود و کربلا را برای همیشه ماندگار کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر جهاد تبیین تصریح کرد: بیان دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران یکی از وظایف مهم اصحاب رسانه است که می‌توانند با روشنگری، معرفی و روایتگری نقش اساسی ایفا کرد.

محمدی با بیان اینکه انتقاد از دیگر وظایف اصحاب رسانه است گفت: کار فرهنگی و جریان سازی باید از آموزش و پرورش آغاز شود، لذا با کمال میل آماده شنیدن انتقادات و پیشنهادات اصحاب رسانه بوده و از آن استقبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مسؤلین آموزش و پرورش موظف به پاسخگویی به اصحاب رسانه هستند خاطرنشان کرد: اما انتظار داریم این تبادل همکاری بصورت دو طرفه باشد، خبرنگاران مطالبات مردم را بیان و در مقابل دستاوردهای آموزش و پرورش را نیز بیان کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری بر امید آفرینی در جامعه تأکید دارند بیان کرد: پیش بینی کرده ایم که امسال 370 هزار نفر دانش آموز داشته باشیم و برنامه ریزی ها به نحوی است که تمامی دانش آموزان اول مهر در مدارس حضور داشته باشند.

محمدی، پروژه مهر را بزرگترین پروژه در آموزش و پرورش اعلام کرد و با بیان اینکه این برنامه مربوط به فضاسازی، تجهیزات و نیروی انسانی است گفت، تمامی موارد را چک می‌کنیم تا در پس از کرونا بتوانیم یک مهر با نشاط داشته باشیم.

وی با بیان اینکه هیچ آموزشی همچون آموزش حضوری نیست تأکید کرد: از اولیا درخواست داریم که فرزندان خود را در نزدیکترین مدرسه ثبت نام کنند. 

دبیر شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه دانش آموزان مانده از تحصیل درحال شناسایی هستند تا کسی جا نماند خاطرنشان کرد: در مهرماه پیش رو 26 هزار معلم و 28 هزار بازنشسته در چند هزار مدرسه ساماندهی می‌شوند لذا اولیا باید کمک کنند.

سلمان محمدی در ادامه اشاره ای نیز به کنکور امسال داشت و با بیان اینکه در کرمانشاه 230 نفر رتبه زیر هزار داشته ایم گفت: فرایند اجرایی رتبه بندی معلمان از فردا آغاز می‌شود البته تا قبل از صدور احکام، مبلغی را بصورت علل حساب برای معلمان عزیز واریز خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در پروژه مهر، کمیته بهداشت و ایمنی نیز وظیفه بهداشت محیط و نشاط مدارس را عهده دار است خاطرنشان کرد: تاکنون 95 درصد دانش آموزان بین 12 الی 18 سال نسبت به تزریق واکسن اقدام کرده اند و براساس قانون ما نمی‌توانیم دانش آموزی که واکسن نزده باشد را ثبت نام نکنیم، اما توصیه می‌کنیم دانش آموزان نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند، همچنین بیش از 90 درصد همکاران ما در آموزش و پرورش نسبت به تزریق حداقل دو دوز واکسن اقدام کرده اند.

دریافت وجه ازسوی مدارس موضوع داغی بود که در این نشست مورد بحث خبرنگاران قرار گرفت؛ سلمان محمدی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در این باره گفت: در قانون ذکر شده که دریافت هرگونه هزینه ازسوی مدارس دولتی ممنوع است اما انتظار تعامل را نیز از خانواده ها داریم.

وی ادامه داد: در شوراهای آموزش و پرورش، قانون اختیار این مشارکت را داده است اما اجبار نیست و باید بصورت داوطلبانه باشد. در مدارس روستایی و حاشیه شهر هیچ گونه وجهی دریافت نمی‌شود اما در برخی از مدارس خاص در مناطق برخوردار و آنهم بصورت داوطلبانه و با رضایت اولیا دریافت می‌شود و درصورت هرگونه اجبار و اقدام غیرقانونی برخورد خواهد شد.

محمدی در ادامه درخصوص برنامه های آموزشی آموزش و پرورش گفت: برای آنکه در مهرماه با مشکل مواجه نشویم، طرح تثبیت و تعمیق یادگیری درحال اجراست تا دانش آموزانی که نمره لب مرز دارند با حضور در کلاس درس، دوره می‌کنند و آنانی که تجدیدی دارند و شهریورماه امتحان بدهند، قبولی آنان در کارنامه خردادماه ثبت می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح در 681 مدرسه اجرا می‌شود تصریح کرد: تاکنون بیش از 19 هزار دانش آموز ابتدایی و 21 هزار نفر متوسطه اول و دوم در این طرح شرکت کرده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه استفاده از نوین آموزشی و سیستم هوشمند اولویت است افزود: طرح «هر دانش آموز یک مهارت»، از تاکیدات استاندار محترم بوده است و ما نیز درحال برنامه ریزی برای آن هستیم البته درخواست داریم که اولیا فرزندان خود را به سمت کار و دانش و فنی و حرفه ای سوق دهند.

محمدی با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهور حدود 100 میلیارد تومان برای هوشمند سازی مدارس مصوب شده است بیان کرد: قرارگاهی برای توزیع عادلانه امکانات اعم از مالی، انسانی و تجهیزاتی تشکیل شده است تا توجه ویژه تری به مناطق محروم داشته باشیم.

این مسؤل حوزه آموزشی با تاکید بر اینکه نوسازی مدارس را در اولویت قرار داده ایم گفت: در ابتدای مهرماه 38 پروژه و 142 کلاس جدید ازسوی اداره نوسازی به آموزش و پرورش تحویل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تاکید کرده ایم امسال هیچ گونه بخاری نفتی در مدارس سطح استان نباشد ادامه داد: پس از سال‌ها توانستیم قرارداد بیمه تکمیلی همکاران را منعقد کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش، میزان سواد آموزی سال 1400 در طرح نهضت را 96 درصد اعلام و با بیان اینکه در این خصوص پیشتاز کشور هستیم تصریح کرد: 25 هزار نفر بیسواد در استان وجود دارد که 8 هزار نفر آنان اولیا دانش آموزان هستند که در این خصوص نیز درحال برنامه ریزی هستیم.

ساخت اماکن ورزشی با اولویت دانش آموزان دختر، ساخت 37 زمین چمن مصنوعی، 7 سالن ورزشی، سه زمین ساحلی و در مجموع افزایش 40 درصدی سرانه ورزش آموزش و پرورش در سطح استان طی سال‌جاری از دیگر مباحثی بود که محمدی به آنها اشاره کرد.

وی با بیان اینکه بیش از 92 درصد دانش آموزان ثبت کتب درسی را انجام داده اند اظهار داشت: سهمیه استخدامی آموزش و پرورش استان در ماده 28 دستگاه های اجرایی تعداد 412 بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش با بیان اینکه در بحث سواد آموزی، کرمانشاه در رتبه اول کشور قرار دارد گفت: در مسابقات کشوری جشنواره فرهنگی هنری فردا، 18 نفر از دانش آموزان کرمانشاهی مقام اول کشور در 5 بخش ادبی آوایی، هنرهای دستی تجسمی، رسانه و فضای مجازی و نمایشی را کسب کرده اند. 

سلمان محمدی در پایان خاطرنشان کرد: تمامی مهدهای کودک و پیش دبستانی از نظارت سازمان بهزیستی خارج و تحت نظارت سازمان تعلیم و کودک و بنام کودکستان یک. دو می‌باشد که از سن صفر تا 3 سال شامل کودکستان اول و سن چهار تا شش، کودکستان دوم می باشد.

نازی حاجی علی اکبری/ کرمانشاه

کدخبر: 815367 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟