بهره‌برداری از مجتمع صنایع دستی سنندج در هفته دولت

به گزارش رکنا از کردستان ، یعقوب گویلیان با اشاره به نام‌گذاری امسال با عنوان تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: در راستای تحقق شعار سال، طرح توسعه مراکز آموزش و ایجاد مجتمع و بازارچه‌های صنایع‌دستی در دستورکار جدی این اداره‌کل قرار دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، افزود: مجتمع صنایع‌دستی سنندج یکی از مهم‌ترین پروژه‌های این مجموعه است که همزمان با هفته دولت در مرکز استان به بهره‌برداری می‌رسد.

او عنوان کرد:این مجتمع با صرف بیش از ۲۲ میلیارد تومان اعتبار، دارای ۲۲ کارگاه در سه طبقه است که با بهره‌برداری از آن برای ۱۳۰ نفر به‌صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

گویلیان گفت:در این مجتمع اساتید صنایع‌دستی، هنرمندان و علاقمندان به این حوزه در کنار هم جمع می‌شوند تا ضمن تولید آثار ارزشمند و شناسنامه‌دار صنایع‌دستی استان، زمینه معرفی و عرضه آن‌ها را در سطح داخل و خارج از کشور فراهم نمایند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه این مجتمع از جمله مجتمع‌های مجهز صنایع‌دستی در غرب کشور به‌شمار می‌رود، یادآور شد:این مجموعه در ناحیه کم‌‌برخوردار سنندج واقع شده است که امیدواریم با راه‌اندازی آن ضمن کاهش آسیب‌های اجتماعی، زمینه رشد و توسعه آثار ارزشمند صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان بیش از پیش در منطقه فراهم شود.

 

 

کویستان عبدالحکیمی/کردستان

 

کدخبر: 815148 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟