۵۰ درصد سمنانی ها دز یادآور واکسن کرونا زدند/ هیچ شهر استان قرمز نیست

به گزارش رکنا از سمنان، جانشین ستاد مقابله با کرونای استان سمنان در جلسه این ستاد گفت، نیمی از جمعیت واجد شرایط استان با مراجعه به مراکز واکسیناسیون دُز یادآور را دریافت نمودند.

احمد ریواده خواستار تداوم اطلاع رسانی برای ادامه مراجعه هم استانی ها برای تزریق واکسن شد و گفت: برای مهار بیماری و گذر از پیک باید مردم در کل کشور تزریق واکسن را جدی بگیرند.

احمد ریواده با اشاره به روند افزایشی ابتلا به کرونا و نیز شمار بیماران کرونایی بستری در بخش های عمومی و مراقبت های ویژه گفت : روزانه به طور میانگین ۴۰۰ نفر مشکوک ابتلا به کرونا به مراکز درمانی استان سمنان مراجعه می کنند .

وی افزود، در هفته های اخیر میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یافته است با این حال هنوز تا وضعیت مطلوب فاصله داریم. 

معاون استاندار سمنان همچنین تاکید کرد : با توجه به اینکه مهر ماه امسال مدارس و دانشگاه ها به صورت حضوری بازگشایی می شود در این جلسه تدابیری برای رعایت مسائل بهداشتی در آموزشگاه ها و دانشگاه ها اندیشیده شد.

لازم به ذکر است، در تازه‌ترین اعلام رنگ‌بندی کرونایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هیچ یک از شهرستان های استان سمنان در وضعیت قرمز قرار ندارد.

حسن رستم زاده/ سمنان

 

کدخبر: 814990 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟