سند اشتغال و سرمایه گذاری لرستان تدوین شد /ثبت اشتغال دستگاه های اجرایی در سامانه رصد

به گزارش رکنا ، علی جهانی در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان با بیان اینکه با همکاری و هماهنگی دستگاه های اجرایی ، نهادهای مردمی و بانک های گروه کاری اشتغال لرستان ایجاد شد، اظهار داشت، با توجه به اینکه رسیدن به چشم انداز توسعه و اشتغال باید نقشه راه و برنامه ریزی مدونی صورت گیرد، گروه کاری اشتغال تشکیل و با برگزاری جلسات متعدد و بررسی ظرفیت های مختلف اقتصادی و اجتماعی استان سند اشتغال و سرمایه گذاری لرستان توسط کارشناسان اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی تدوین شد.

وی به تشریح این سند در کارگروه اشتغال استان پرداخت و عنوان کرد، این سند با شناسایی نقاط قوت و ضعف و پتانسیل های بخش کشاورزی ، خدمات ، صنعت و تعاون ، ظرفیت روستاها در جهت ایجاد فرصت های شغلی و توسعه اقتصادی استان برنامه ریزی و متناسب با ظرفیت و توان هر منطقه در لرستان اجرایی خواهد شد.

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان به عملکرد سامانه رصد اشاره کرد و افزود، با توجه به تعیین و تعهد اشتغال هر یک از دستگاه های اجرایی استان می بایست تا پایان شهریور ماه سالجاری 50 درصد از اشتغال تعهد شده خود را در سامانه رصد ثبت کنند.

جهانی به عملکرد پرداخت تسهیلات روستایی در  استان اشاره کرد و گفت، از ابتدای پرداخت این اعتبارات تاکنون 347 میلیارد و 400 میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت توسط بانک های عامل و همکاری دستگاه های اجرایی استان به یک هزار و 434 طرح و پیش بینی اشتغال 5 هزار و 989 نفر پرداخت و یا عقد قرارداد شده است.

وی با بیان اینکه از محل اعتبارات بند الف تبصره 18  نیز تسهیلات خوبی به متقاضیان پرداخت شده است، اظهار کرد، این تسهیلات به واحدها و طرح های اقتصادی که پیشرفت فیزیکی بالای 30 درصد داشته اند پرداخت می شود که تاکنون از محل این اعتبارات 563 میلیارد و 700 میلیون تومان تسهیلات به این طرح ها پرداخت شده است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان دغدغه استاندار و معاونین استاندار را کاهش نرخ بیکاری و پیشرفت اقتصادی استان عنوان کرد.

 وی تصریح کرد، با کار جهادی و شبانه روزی همه نهادها و دستگاه های اجرایی، بانک ها و کمک مردم  و دولت انقلابی و مردمی در بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی و اشتغال‌زایی در توسعه استان تلاش مضاعف کنیم.

 

کدخبر: 814922 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟