اجرای طرح قاضی در مدرسه در مدارس استان اردبیل

به گزارش رکنا از اردبیل، جلال آفاقی معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل در نشست با مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار داشت: از ظرفیت مدارس به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جامعه‌پذیری دانش‌آموزان استفاده می کنیم.

وی بیان کرد: اجرای طرح قاضی در مدرسه با هدف آگاهسازی و ارائه آموزش‌های حقوقی به دانش‌آموزان در استان اردبیل اجرا می‌شود.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل ادامه داد: اهمیت آموزش و پرورش در دنیای امروز به عنوان مهم‌ترین نهاد در ساخت یک جامعه موفق بر همگان به عنوان یک اولویت اساسی و مهم مطرح است و جامعه‌پذیری، همسازی و همنوایی فرد با ارزش‌ها، هنجار‌ها و نگرش‌های گروهی اجتماعی و کسب دانش و مهارت‌های اجتماعی لازم برای مشارکت مؤثر و فعال در زندگی گروهی و اجتماعی در مدرسه شکل می‌گیرد.

در ادامه کلام الله صفری مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل نیز در ادامه اظهار کرد: مدارس غیردولتی استعداد تبدیل به مدارس حیات طیبه را دارند و در این زمینه به دنبال مشارکت جدی مدارس غیردولتی در اجرای برنامه‌های آموزشی و تربیتی هستیم.

وی بیان کرد: انتظار داریم در جریان‌سازی حوزه‌های تربیتی مدارس غیردولتی در صف اول باشند که در نظر داریم بستر‌های لازم را نسبت به اجرای برخی قوانین در اینگونه مدارس فراهم کنیم.

 

کدخبر: 814895 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟