مددکاران اجتماعی 85درصد پرونده ها را به صلح و سازش ختم می کنند

 سردار علی آزادی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت، از نظر جرایم در مقایسه با دیگر استانها شرایط بهتری داریم که در قمه کشی و استفاده از سلاح گرم یا سرد در صورت حضور همکاران باید با رعایت قانون به کارگیری سلاح برای خلع سلاح اقدام کنند و علاوه بر دستگیری و معرفی به دستگاه قضایی باید پیگیری کنند و برخورد قاطعی صورت گیرد.

 وی گفت، امسال ۴۲ مورد درگیری با قمه و چاقو رخ داد که ۱۴ مورد سابقه‌دار بودند و فقط ۲ مورد فراری هستند و مابقی دستگیر شدند. 

سردار آزادی با اشاره به سرقت درپوش منهول های سطح شهر سنندج، افزود، از شرکت آب و فاضلاب خواسته بودیم که درهای منهول ها را به جنس دیگری غیر از جنس چدن و ترجیحا بتنی تغییر دهند اما تاکنون این امر اتفاق نیفتاده، و شاهدیم که جایگزینی هم برای دریچه‌های منهولی که به سرقت رفته، قرار داده نمی‌شود. 

فرمانده انتظامی کردستان با اینکه ۷۳ درصد از جرایم سرقت و ۸۶ درصد جرایم رایانه‌ای کشف می‌شود ادامه داد، ۲۵ درصد کاهش قتل در استان داشتیم و ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه امسال ۲۲۲ میلیارد تومان بوده است.

سردار آزادی اظهار داشت، مددکاران اجتماعی پلیس توانسته‌اند ۸۵ درصد پرونده‌هایی که به آنها ارجاع شده به صلح و سازش ختم کنند که موفقیت خوبی است.

وی با تقدیر از خبرنگاران استان و ذکر اینکه اهالی رسانه در زمینه بصیرت افزایی و آگاه سازی عمومی خوب عمل کرده‌اند، یادآور شد، خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسوولان بوده و انتقادات سازنده و بجای آنها در زمینه رفع مشکلات مردم کارساز بوده است.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان

 

کدخبر: 814178 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟