سرمایه‌گذاری گردشگری در خلخال تقویت می‌شود

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل، عاملی در جلسه بررسی روند اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری شهرستان خلخال اظهار کرد: صنعت توریسم به دلیل کسب درآمد ارزی، ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم و ایجاد ارزش افزوده از اهمیت بسزایی در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه دارد.

وی با تاکید بر تلاش دستگاه‌های مسئول برای سرعت‌بخشی به صدور مجوزها و تعیین تکلیف وضعیت اجرای طرح‌های گردشگری شهرستان خلخال تصریح کرد: افزایش تعداد گردشگران داخلی و خارجی نیازمند سرمایه‌گذاری مناسب در ایجاد اقامتگاه‌های مناسب، مکان‌های تفریحی، رستوران‌ها و هتل‌ها و بخش‌های بازرگانی است.

استاندار اردبیل گفت: پیگیری‌های لازم از مسئولان مرتبط کشوری برای رفع مشکلات مربوط به صدور مجوزها و آغاز فعالیت طرح‌های سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری خلخال انجام می‌شود.

عاملی تقویت طرح‌هایی از قبیل طرح گردشگری اندبیل و پل پیرتقی را یادآور شد و افزود: شهرستان خلخال در جنوب استان اردبیل از جاذبه‌های بی‌نظیر طبیعی و اکوتوریسم برخوردار است.

عاملی تأمین منابع مالی سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری خلخال را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: در دولت سیزدهم تسهیل فرآیند کسب و کار فرصت خوبی را برای سرمایه‌گذاران به وجود آورده تا در بخش گردشگری سرمایه‌های خود را با نگاه ارزش افزوده بیشتر صرف طرح‌های گردشگری کنند.

 

کدخبر: 814060 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟