قطعی 5 روزه آب در شهرکرد

به گزارش رکنا از شهرکرد، شهرستان شهرکرد 5 روزی است که به علت گل آلود شدن چشمه کوهرنگ بزرگترین منبع آبی خود را از دست داده و با مشکل بی ابی مواجه شده و با تانکر اب رسانی می شود.

این در حالیست که مسئولان از روز پنجشنبه وعده رفع این مشکل را میدهند در این رابطه عبدالعلی ارژنگ فرماندارشهرستان شهرکرد از وارد مدار شدن ۱۱ چاه آب کشاورزی خبر داد و گفت: بعد از قطعی آب شهرکرد به‌علت گل‌آلود شدن آب چشمه کوهرنگ ۱۱ حلقه چاه در شهرکرد شامل ۲ حلقه از فرودگاه، ۳ حلقه از شهرداری و ۶ حلقه از چاه‌های کشاورزی شهرکرد وارد مدار شده و در مجموع دبی ورودی چاه‌ها ۱۵۰ لیتر بر ثانیه است که بخشی از کسری آب را تامین می‌کند.

ارژنگ در ادامه با بیان اینکه  همکنون بوسیله ۷۰ دستگاه تانکر آب، که از سراسر کشور به شهرکرد اعزام شده اند کارآبرسانی سیار در سطح شهرکرد انجام می پذیرد ابراز امیدواری کرد که با این آب‌رسانی سیار و همچنین اضافه شدن آب منبع کوهرنگ بحران را پشت سر خواهیم گذاشت.

مدیرعامل آبفا چهارمحال و بختیاری افزود: نقاطی که آب ندارند احتمالا به دلیل هواگرفتگی شبکه است که همکاران ما در حال رفع هواگیری هستند یا اینکه طبقات بالای ساختمان ها آب ندارند که شرکت آبفا تامین کننده فشار آن‌ها نیست، زمانی که آب باشد همه استفاده می‌کنند، اما در زمان اضطرار تامین فشار به عهده صاحب ملک است و ما طبق قانون تامین کننده فشار 2 طبقه هستیم.

وی گفت: در 18 نقطه شهر آبرسانی سیار با 52 تانکر که از سراسر کشور به استان آمده‌اند در حال انجام است و توزیع آب بسته‌بندی هم انجام می‌شود، همچنین یازده اکیپ از استان‌های مختلف به استان آمده ودر حال کار هستند.

محمدی بیان کرد: تعدادی چاه ازجمله چاه‌های دستگاه‌های مختلف مانند شهرداری و فرودگاه وارد مدار شده و فعلا شرایط رو به پایداری است و اگر مردم صرفه‌جویی کنند شرایط زودتر پایدار می‌شود.

مدیرعامل آبفا چهارمحال و بختیاری تشریح کرد: کدورت چشمه کوهرنگ در حال پایین آمدن است و همکاران مرکز پایش آبفا مستقر هستند و کدورت سنجی می‌کنند، تصفیه‌خانه گردنه خلک نیز آماده است، به محض اینکه کدورت به حدی پایین آید که تصفیه‌خانه بتواند کدورت را رفع کند آب وارد تصفیه خانه می‌شود و سپس در اختیار مردم قرار می‌گیرد. اینک این سوال مطرح می گردد که آیا ساکنین آپارتمانها جز شهروندان بحساب نمی آیند؟ آیا زمان دادن مجوز برای ساخت آپارتمان مسئولین ذره ای به این قضیه فکر کرده اند؟ و تکلیف ساکنین طبقات دوم به بالا چیست ؟  آیا مسئولین می توانند 4 -5 روز استحمام نکردن در این هوای گرم را تحمل کنند؟ وهزاران سئوال دیگر..

البته باید یادآور می گرددتا زمان نگارش این مطلب هنوزمحله های زیادی از نعمت آب محرومند و طبقات همکف و اول هم آب ندارند .

امیدوارم هرچه زودتر مسئولین فکری به حال این مسئله بکنند چون تداوم این وضعیت تبعات خوبی به دنبال ندارد.

پریسا مصیبی دهکردی - شهرکرد

کدخبر: 814002 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟