ثبت بیش از ۱۰۰۰ سانحه رانندگی در تیرماه سال جاری در قم

به گزارش رکنا از قم، وحید مقدم در جلسه کمیته فنی شورای ترافیک استان در سالن شهید مولوی شهرداری قم، با اشاره به پیشنهاد و بررسی لیست بیست‌گانه نصب سرعت‌کاه در معابر شهری بر اساس درخواست‌های راهور و مناطق شهری، اظهار داشت، دبیرخانه شورای ترافیک استان با نصب سرعت‌کاه در معابر شهری پرخطر موافق است.

وی پیشنهاد و بررسی لیست بیست‌گانه نصب سرعت‌کاه در معابر شهری بر اساس درخواست‌های راهور و مناطق شهری را موردتوجه قرار داد و گفت، حد مجاز سرعت در برخی معابر شهری منطبق با واقع نیست و لازم است تغییراتی در آن صورت بگیرد تا امکان نصب سرعت‌کاه نیز اجرایی شود.

دبیر شورای ترافیک استان قم با اشاره به نامه مدیرکل دفتر حمل‌ونقل و دبیر شورای عالی ترافیک شهرهای کشور در خصوص ارائه و ارسال آمار جرائم اعمال‌شده توسط دوربین‌های ثبت تخلف شهری و تأکید بر منتفع شدن شهرداری قم از این محل، تصریح کرد، وزارت کشور نسبت به مشخص شدن میزان درآمد و پرداخت آن به دستگاه‌های دخیل در امر ترافیک و حمل‌ونقل شهری تأکید دارد.

وی همچنین با بیان اینکه آمار تصادفات شهری در قم بالاست، خاطرنشان کرد: تیرماه امسال بیش از هزار مورد تصادف و ۹ مورد فوتی در قم ثبت‌شده است.

مقدم با اشاره به طرح انسداد دوربرگردان تقاطع میدان معلم به بلوار پیامبر اعظم(ص)، یادآور شد، با توجه به حجم بالای مراسمات آیینی در این بلوار، لازم است تا یک طرح جامع جهت مدیریت ترافیک تصویب و اجرایی شود.

وی طرح اصلاح هندسی بلوار شهید آوینی حدفاصل میدان مفید تا بلوار عطار نیشابوری را مورد تأکید قرار داد و گفت، در محدوده بلوار شهید آوینی همچنین برخی موانع فیزیکی مانند تیرهای برق نیز مشکلاتی به وجود آورده است.

نظری / قم

 

 

کدخبر: 813993 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟