۵۰۹ میلیارد تومان به آبرسانی روستاهای استان اختصاص یافت

به گزارش رکنا از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در جلسه محرومیت زدایی آبرسانی به روستاهای استان همدان با بیان اینکه در گام نخست آبرسانی به ۱۶۰ روستا در اولویت قرار گرفت که بخش عمده آبرسانی به این روستاها عملیاتی و آغاز شده است، افزود: در گام دوم، آبرسانی به ۲۴۷ روستا با تامین اعتبار و تهیه طرح در دستور کار قرار گرفته است که از سال‌جاری روند اجرایی این طرح‌ها آغاز شد که امید می‌رود تا پایان سال آینده به اتمام برسد.

وی با اشاره به ابنکه در سفر رییس جمهور به استان همدان یک طرح آبرسانی نیز در دستور کار ویژه قرار گرفت و آن تکمیل سد خرم‌رود تویسرکان است، بیان کرد: با تکمیل این طرح بیش از ۵۰ روستا از نعمت آب بهره مند می‌شوند.

استاندار همدان ادامه داد:  ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر اخیر رییس جمهور به استان همدان، به این طرح تخصیص یافت.

قاسمی فرزاد با اعلام اینکه قرار است سد خرم‌رود تا اواخر پاییز امسال آبگیری شود و تکمیل کل این طرح هم تا سال ۱۴۰۲ طول می‌کشد، گفت: برای طرح آبرسانی بین حوزه‌ای همدان نیز در سفر استانی هیات دولت، یک هزار میلیارد تومان اعتبار به این طرح اختصاص داده شد.

وی اظهار داشت: پیش از آن نیز با دستور رئیس جمهور در یک مرحله یک هزار میلیارد تومان اختصاص یافت همچنین وزیر نیرو ۴۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات در اختیار به این طرح اختصاص دادند.

استاندار همدان افزود:  با توجه به تاکید رییس جمهور به تسریع در اجرای این طرح و تکمیل آن در کمتر از ۲ ماه امید می رود با شتاب‌بخشی به کار، عملیات انتقال آب به همدان تا هفته دولت ۱۴۰۱ به پایان برسد.

کدخبر: 812861 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟