پرداخت ۴۷۲ میلیارد تومان مستمری به مددجویان تحت پوشش/ ارسال صدقات به کشورهای دیگر کذب است

به گزارش رکنا از آذربایجان شرقی، غلامعلی ملامهدی در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود، با شیوع ویروس کرونا و در مدت دو سال ۲۲ هزار خانوار جدید به افراد تحت پوشش کمیته امداد افزوده شده است.

وی با اشاره به اهمیت اعطای تسهیلات بانکی به مددجویان برای ایجاد اشتغال تاکید کرد، سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در اختیار کمیته امداد قرار گرفت که در پایان سال برای ۱۹ هزار و ۲۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد شد.

مدیر کل کمیته امداد آذربایجان شرقی گفت: اگر مشکل اشتغال در جامعه حل نشود مطمئنا مسایل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی به وجود خواهد آمد.

ملامهدی با بیان این که کمیته امداد فقر را بر افراد قابل تحمل می کند، افزود، پرداخت وام اشتغال صد میلیون تومانی با کارمزد 4 درصد یکی از اقدامات کمیته امداد است که در این زمینه قبل از اعطای وام سه مدل دوره آموزش اجباری در زمینه اشتغال داریم که مددجویان حتما باید در این دوره ها شرکت کنند.

وی به مراحل اعطای تسهیلات بانکی به مددجویان اشاره کرد و گفت، کمیته امداد پس از اعطای وام و اجرای طرح بر نحوه اجرای درست طرح ها نظارت دارد.

مدیر کل کمیته امداد آذربایجان شرقی با بیان این که سال گذشته درآمد صدقات نزدیک به 36 میلیارد تومان بود افزود، گاهی اوقات شایعاتی در مورد تخصیص مبالغ صدقات به کشورهای دیگر مطرح می شود که این موضوع کذب است.

کدخبر: 811770 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟