استفاده از فناوری های نوین بومی در کنترل آلاینده ها

به گزارش رکنا از کردستان،  اقبال حمیدی افزود، یکی از مهمترین برنامه های ما با توجه به شعار سال و تاکید مقام معظم رهبری برقراری ارتباط بیشتر با دانشگاه ها و مراکز علمی دانش بنیان و پارک های علم و فناوری است تا در حوزه های مختلف از جمله کنترل آلاینده ها از تکنولوژی و ایده‌های جدید بومی و استانی بهره مند شویم.

وی درمراسم تودیع و معارفه مدیران کل حفاظت محیط زیست کردستان اظهار داشت، این اداره کل بدنه کارشناسی قوی و توانمندی دارد و بی شک  از توان همه کارکنان در راستای حفاظت محیط زیست استان بهره خواهیم گرفت.

احمیدی ادامه داد، بیشتر چالش های محیط زیست در استان ها مشترک است به عنوان نمونه با مشکل پسماند فاضلاب، افت آب زیرزمینی و گرد و غبار و آلودگی هوا مواجه‌اند.

وی یادآور شد، از آنجا که تفاهم نامه های منعقد شده قبلی این اداره کل با سایر دستگاه ها عملیاتی نشده است و لذا کاربردی و عملیاتی کردن مفاد این تفاهم نامه ها را در دستور کار قرار می دهیم.

وی اظهار داشت، در راستای پاسخگویی و بیان مسائل و مشکلات و پیگیری مباحث مربوط به محیط زیست به اهالی رسانه و صداوسیماآمادگی لازم را داریم و تقویت این ارتباط از دیگر برنامه های این اداره کل خواهد بود.

سرپرست جدید اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان انتقادپذیری مدیران محیط زیست را از عوامل موفقیت آنها در عمل به وظایف و رفع چالش های محیط زیستی خواند و گفت، پذیرای هر گونه انتقادی هستیم و علاوه براین از ظرفیت تشکل های زیست محیطی هم نهایت استفاده را خواهیم کرد. 

کویستان عبدالحکیمی /کردستان

 

 

کدخبر: 811331 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟