حضور میدانی و آمادگی کامل مدیریت شهری در پی بارش های شب گذشته

به گزارش رکنا از همدان،  شهردار همدان گفت: با هشدارهای هواشناسی شهرداری همدان بصورت آماده باش کامل برای رفع آبگرفتگی های معابر و منازل قرار داشت.

 سید مسعود حسینی با بیان اینکه سرازیری بارش ها از بالای شهر به سمت مناطق کم برخوردار به ویژه منطقه سه باعث تشدید آبگرفتگی می‌شود، گفت: آبگرفتگی و ورود آب به منازل در نقاطی از شهر به ویژه منطقه سه و چهار رخ داد که با بسیج همکاران عوامل مختلف خدمات شهری، آتش نشانی، امور شهر و مناطق و نواحی آبگرفتگی های داخل منازل رفع شد.

وی با بیان اینکه مناطق سه و چهار بیشترین آسیب را از بارندگی می بینند، عنوان کرد:  اصلاح هندسی معابر، آسیب‌شناسی مسیرهای خروجی آب باید در بودجه سال آینده دیده شود تا شاهد این مشکلات نباشم.

حسینی افزود: اقدامات لازم برای لایروبی رودخانه ها و ساماندهی از قبل صورت گرفته بود.

شهردار همدان افزود: در پی این بارش‌ها، اقدامات لازم برای اسکان مسافرانی که  در سطح شهر چادر زده بودند در ورزشگاه شهید مدنی شهرداری صورت گرفت.

در ادامه  معاون خدمات شهری شهرداری همدان  با اشاره به پیش بینی بارش های سیل آسا اظهار کرد: معاون خدمات شهری با هماهنگی مدیران مناطق اقدام به پاکسازی رودخانه ها، کانال ها، انهار نموده است.

حامد جلیلوند با بیان اینکه نقاط پایین‌ بیشترین آبگرفتگی را دارند افزود: با توجه به نقشه طرح تفصیلی در حوزه هدایت و دفع آبهای سطحی شهر اقدامات خوبی در سال گذشته رخ داده که با لحاظ بودجه ۱۴۰۱ کل موانع آبگرفتگی سطح شهر رفع می شود.  

وی تمهیدات لازم و حضور و هماهنگی کامل چهار منطقه و خدمات شهری را عامل کاهش خسارات دانست و گفت: با حضور عوامل و ۵۰ کف کش و آماده باش کامل ماشین آلات بخش خصوصی و خدمات موتوری کمترین آسیب به شهروندان وارد شد.

سپس محمدرضا فیض منش مدیر منطقه سه با اشاره به اینکه در پی بارش های شب گذشته پس زدگی فاضلاب رخ داده گفت: با حضور میدانی شهردار، خدمات شهری ، چهار منطقه ، امور شهر و اکیپ‌های فوریتهای سطح منطقه در محل اقدامات لازم برای رفع  آبگرفتگی صورت گرفت. فیض منش ورودی آب به منطقه سه را چند برابر دانست و از آماده باش کامل عوامل این منطقه خبر داد و افزود: از هفته گذشته لایروبی رودخانه مفتح و بلوار خلیج فارس انجام شد.

همچنین سیدصادق پورسینا مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان از آماده باش کامل ده ایستگاه آتش‌نشانی خبر داد و عنوان داشت: قبل از بارش ها کف کش ها، هشت خودرو فوریتهای خدمات شهری، دو دستگاه بیل مکانیکی،دوازده خودروی سبک ناحیه، هشت دستگاه خودروی خدمات شهری در  آمادگی کامل قرار داشتند.

وی  افزود: سه ایستگاه بهشت، غدیر و انبار نفت مستقیم درگیر بودند و سایر ایستگاه ها و ایستگاه مرکزی  به عنوان پشتیبان عمل می‌کردند.

پورسینا با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای تخلیه آب منازل افزود: سازمان آتش نشانی در کنار سایر مجموعه های شهرداری از آمادگی کامل برای بارش های احتمالی قرار دارد.

 

کدخبر: 809345 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟