۹۰ درصد قطعات نیروگاهی با وجود تحریم‌ها در داخل کشور ساخته می‌شود

به گزارش رکنا ازقزوین، ابوالفضل موتابها در جریان بازدید معاون اجتماعی فرهنگی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی از این نیروگاه، به ظرفیت‌های ساخت داخل اشاره کرد و افزود"  با وجود تحریم‌ها از سوی دشمنان توانسته‌ایم بیش از ۹۰ درصد تجهیزات و قطعات مورد نیاز خود را در داخل کشور و با بهره‌مندی از دانش متخصصان داخلی و مشارکت شرکت‌های دانش بنیان، تأمین کنیم.

وی اظهار داشت"  تاکنون بیش از پنج هزار قطعه مکانیکی از سوی متخصصان این نیروگاه طراحی و یا با نظارت و مدیریت آن‌ها ساخته شده است.

موتابها تصریح کرد"  این نیروگاه به عنوان سومین نیروگاه بزرگ ایران برق مورد نیاز ۵/۳ درصد از نیاز مصرف کشور را تأمین می‌کند، این درحالی است که پس از سه دهه از آغاز فعالیت آن همچنان به مانند روز اول و با همان توان اولیه سهم تعریف شده خود را تولید می‌کند.

وی ادامه داد" در واقع آمادگی این نیروگاه، مرهون تلاش تمام مدیران، کارشناسان و تکنسین‌هایی است که با تمام ظرفیت تخصصی و دانش خود، واحدهای سیزده گانه بخاری و سیکل ترکیبی نیروگاه را به مانند روز اول، آماده تولید برق نگاه داشته‌اند.

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین تاکید کرد"  این نیروگاه در سال‌های ۹۶ تا ۹۹ طی چهار سال پیایی، عنوان نخست ارزیابی عملکرد بین نیروگاه‌های حرارتی را از وزارت نیرو دریافت کرده است.

وی در خصوص اجرای برنامه‌های فرهنگی اظهار داشت"  این نیروگاه علاوه بر کسب عناوین مرتبط با حوزه تولید برق و آمادگی واحدهای آن، در حوزه فرهنگ نیز خوش درخشیده و با برنامه ریزی‌های منسجم و تلاش خودجوش کارکنان، همواره در صدر نتایج ارزیابی‌های فرهنگی وزارت نیرو قرار دارد.

موتابها اضافه کرد"  امور فرهنگی نیروگاه با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، اجرای مسابقات فرهنگی، دعوت از خانواده‌ها برای بازدید از نیروگاه با هدف ایجاد همدلی و انسجام برای توجه بیشتر به تولید برق و آشنایی آنان با فرآیند سخت تولید انرژی الکتریکی و اهتمام ویژه‌ای نسبت به موضوع فرهنگ سازی به ویژه در میان اعضای خانواده کارکنان داشته است.

 

کدخبر: 809301 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟