افزایش ۳۰ درصدی بستری شدگان مبتلا به کرونا در خراسان رضوی/۶ شهر قرمز شدند

به گزارش رکنا از مشهد، محمد پهلوان کاشی افزود: هم اکنون شهرهای بردسکن، خواف، سرخس، قوچان، کاشمر و کوهسرخ در وضعیت قرمز و بجستان، تربت حیدریه، جغتای، چناران، خلیل آباد، سبزوار، فریمان، داورزن، کلات، گناباد، مشهد و نیشابور واقع در استان خراسان رضوی در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی ادامه داد: همچنین شهرهای باخرز، تربت جام، خوشاب، درگز، رشتخوار، صالح آباد، مه ولات، در وضعیت زرد و سایر شهرهای استان خراسان رضوی در شرایط آبی قرار دارند.

وی با بیان این که روند ابتلای سرپایی به بیماری کووید - ۱۹ در استان خراسان رضوی افزایشی است از عموم گروه‌های هدف خواست ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، اجتناب از حضور در دورهمی‌ها و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی، نسبت به تکمیل و یا دریافت دز یادآور واکسن کرونا اقدام کنند.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با افزایش شمار مراجعان سرپایی، بستری و بیماران بدحال مبتلا به کرونا در خراسان رضوی، میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری نیز افزایش یافت به طوری که طی شبانه روز گذشته هشت فوتی ناشی از کرونا در این استان به ثبت رسید که از این تعداد، پنج فوتی مربوط به مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده است.

پهلوان افزود:طی ۱۵ روز متوالی از ۲۴ تیرماه تا هفتم مرداد ماه ۶۰ فوتی ناشی از کرونا در خراسان رضوی ثبت و گزارش شده است که ۴۵ مورد آن از مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گزارش شده است.

وی ادامه داد:  این در حالی است که از ۲۹ خردادماه تا ۲۳ تیرماه امسال تنها سه مورد فوتی ناشی از کرونا در استان خراسان رضوی ثبت و گزارش شده بود.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: هم اکنون شمار بستری شدگان مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان خراسان رضوی طی ۱۰ روز گذشته با افزایش حدود ۳۰ درصدی از ۴۰۲ مورد به ۵۱۹ بیمار رسیده است که ۱۰۱ نفر آنان بدحال و در بخش‌های مراقبت‌های ویژه مراحل درمانی خود را می‌گذرانند.

پهلوان شمار بستری شدگان مبتلای به کرونا در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد را نیز ۴۰۲ نفر عنوان کرد و افزود: از این شمار ۸۳ نفر بدحال بوده و در بخش‌های مراقبت‌های ویژه این بیمارستان‌ها بستری و تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: همچنین هم اینک روزانه ۱۶۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان های سطح استان خراسان رضوی بستری می‌شوند که ۱۲۲ نفر از این بستری شدگان مربوط به بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۳۶ بیمار سرپایی قطعی یا مشکوک به کووید ۱۹ به بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه کرده‌اند.

محمدعلی میرشکار/خراسان رضوی

کدخبر: 809091 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟