تصویب طرح تفصیلی گردشگری پارک ملی بوجاق تا دو ماه آینده /ا حداث تصفیه خانه فاضلاب در احیای تالاب موثر است

به گزارش رکنا از گیلان، مرتضی عاطفی شهردار بندر کیاشهر، با حضور در خانه ملت و نشست کمیسیون کشاورزی که با هماهنگی نماینده آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی و همراهی رییس و عضو شورای اسلامی شهر صورت گرفت، به بررسی مباحثی چون احیاء تالاب، اسکله، بازسازی و بهره‌برداری از ساحل (طرح سالم‌سازی) و مجموعه صد هکتاری شیلات پرداختند. 

وی در خصوص مباحث مطرح شده در این نشست توضیح داد و گفت: در خصوص تالاب مقرر شد به‌زودی مجلس شورای اسلامی، پیگیری تخصیص بودجه احداث تصفیه‌خانه فاضلاب، را در دستور کار قرار دهد که این امر در خصوص احیاء تالاب، موثر خواهد بود. 

عاطفی در ادامه شرح داد که با توجه به‌اینکه بهره‌برداری از ساحل از مهمترین موارد مورد بررسی بود، نهایتا نتیجه بر این شد که سازمان محیط زیست ظرف دو ماه آینده طرح تفصیلی گردشگری پارک ملی بوجاق را مصوب کند تا در مورد ساحل بندر کیاشهر نیز تعیین تکلیف شود. 

شهردار بندر کیاشهر با مهم شمردن ضرورت بهسازی طرح سالم‌سازی و ایجاد امکانات رفاهی برای شهروندان و گردشگران، این شهر ساحلی، تشریح کرد، در حال پیگیری این موضوع از طریق مراجع استانی نیز است.

همچنین در مورد مجموعه صد هکتاری شیلات نیز ابراهیم نجفی نماینده آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی، توضیحاتی را در کمیسیون مطرح کرد و نتیجه بر این شد، سازمان شیلات در بازه زمانی ۱۵ روز، به تعیین تکلیف این مجموعه بپردازد و اگر امکان راه‌اندازی آن را در اختیار ندارد، به بخش خصوصی واگذار شود. 

وی در ادامه تاکید کرد، بهره‌برداری از اسکه بندر کیاشهر از مطالبات مهم مردم این شهر بندری است و با رایزنی‌های انجام شده، به‌زودی به حل مشکلات بین شیلات و سازمان محیط زیست هم پرداخته می‌شود.

حاتم پورباقری، رییس شورای اسلامی بندر کیاشهر نیز در این نشست به حرائم رودخانه و تعیین حد بستر کارشناسی‌شده اشاره کرد و  خواستار رسیدگی و حل مشکلات شهروندان در این زمینه شد.

مرجان گودرزی / گیلان

کدخبر: 808464 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟