معتادان متجاهر در سنندج ساماندهی می شوند / برای ورود به بازار کار آموزش می بینند

به گزارش خبرنگار رکنا از کردستان، سید انور رشیدی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: شهرداری سنندج در راستای مسوولیت اجتماعی و تحقق دستورات و تاکیدات رییس جمهور و وزیر کشور در سفر به کردستان در حوزه مقابله و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی به ویژه ساماندهی معتادین متجاهر بلافاصله وارد فاز عمل شده است.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های لازم برای مبارزه با مواد مخدر، افزود:در همین راستا بعد از سفر رییس جمهور به کردستان و با توجه به تاکیدات وزیر کشور، موضوع مکان‌یابی برای ساماندهی معتادین متجاهر در مرکز استان دنبال شد.

شهردار سنندج با بیان اینکه پس از بررسی‌های لازم مکان مناسب برای ساماندهی معتادین متجاهر انتخاب شده و آماده‌سازی آن در حال انجام است، گفت: این مکان ظرفیت ساماندهی ۴۰۰ معتاد متجاهر در قالب مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ را دارد که هم اکنون در حال آماده‌سازی و تجهیز آن هستیم.

وی یادآور شد: شهرداری سنندج به تنهایی در این زمینه وظیفه ندارد و برای اینکه بتوان این مشکل را به صورت ریشه‌ای رفع کرد، نیاز به همدلی و همراهی همه مردم، دستگاه‌های ذیربط، اصحاب رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، خیرین و دیگر موثرین است.

رشیدی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی یک شبه ایجاد نشده و حل آن زمان‌بر است گفت: مدیریت شهری گام اصلی را برداشته و اقداماتی انجام شده است؛ اما پیشبرد این مهم قطعا مستلزم همراهی همه بخش‌ها و دستگاه‌های ذیربط و آحاد مردم است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت دوران بازپروری و ایجاد اشتغال برای بازگشت معتادان متجاهر بهبود یافته به زندگی دوباره، اعلام کرد: ایجاد اشتغال و بکار گیری این افراد بعد از درمان از موضوعات بسیار مهمی است که مانع از بازگشت دوباره آنها به دامان اعتیاد می‌شود و ما از آن غافل نیستیم.

شهردار سنندج افزود: در همین راستا و با هدف ایجاد بسترهای لازم برای بازگشت این افراد به جامعه در جوار این مرکز، کارگاه‌های آموزشی راه‌اندازی می‌شود و این افراد همزمان با روند درمان، مهارت‌های حرفه‌ای در زمینه‌های مختلف را فرا می‌گیرند و جذب بازار کار خواهند شد. 

کویستان عبدالحکیمی/ کردستان

 

کدخبر: 808381 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟