هشدار  هواشناسی سطح نارنجی در گیلان صادر شد

به گزارش رکنا از رشت، از مردم شریف مناطق شهری و روستایی سراسر استان درخواست می‌شود با توجه به کمبود بارش ها در دوماه گذشته و خشکی زمین  بارش در ارتفاعات قطعا با سیلاب همراه خواهدبود لذا در دو روز آینده  به شدت از حضور در حاشیه رودخانه‌های فصلی و... و صعود به ارتفاعات خودداری کنند. ، امیر مرادی مدیرکل مدیریت بحران استانداری ظهر امروز ضمن ارسال هشدار آماده باش ستاد بحران استان و شهرستان ها خبرداد و افزود: از ظهر یکشنبه 1401/05/02 تا روز دوشنبه 1401/05/03 در با ورود سامانه بارشی جدید به استان شاهد جاری شدن رواناب و احتمال آبگرفتگی معابر،  سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، صاعقه، و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی وجوددارد.

وی با تاکید  بر سرعت بخشی به لایروبی برخی پلهای رودخانه ها ادامه داد:  مسئولان استانی و شهرستانی در دستگاه‌های اجرایی، خدماتی و امدادرسان طی هفته جاری برای  پیشگیری از بحران احتمالی سیلاب تمهیدات استقرار اکیپ های عملیاتی در نقاط خطر را در دستور کار دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان توصیه اکید نمود که در دو روز اینده مردم شریف استان از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه های فصلی، صعود به ارتفاعات و مناطق چرای دام در مناطق مرتفع توسط عشایر خودداری کنند. 

وی تصریح کرد: این سامانه در روزهای یکشنبه تا دو شنبه علاوه بر ارتفاعات در سطح استان نیز فعالیت قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت.

رشت /مرجان گودرزی 

کدخبر: 806750 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟