آغاز پروژه جدید توجیه اقتصادی ندارد و هدف اتمام پروژه های نیمه تمام است

به گزارش خبرنگار رکنا از ارومیه، حسین مهدی زاده  در اختتامیه جشنواره تابستانه که در دهکده چی چست ارومیه برگزار شد، اظهار داشت : آغاز پروژه جدید توجیه اقتصادی ندارد و هدف اتمام پروژه های نیمه تمام است و عملیات اجرایی قریب به اتفاق پروژه های نیمه تمام ارومیه بجز پروژه کمربندی دوم بدلیل مشکلات حقوقی و فنی شهرسازی در حال انجام است. 

مهدیزاده خاطر نشان ساخت: بخش B۵ پروژه پل آذربایجان نیز تا ۱۵ روز آینده به اتمام می رسد و بخش اعظم ترافیک شهری حل می شود. 

وی باابراز تاسف از وضعیت آسفالت معابر شهر ارومیه،بابیان اینکه نتوانستیم رضایت شهروندان را در خصوص آسفالت معابر تامین کنیم، گفت:  با وجود مشکلات مالی شهرداری، ۱۲۰ هزار مترمربع آسفالت شده که از این میزان ۸۰ هزار مترمربع مربوط به منطقه ۱ و ۳ و محروم شهر بود. 

وی با بیان اینکه آسفالت معابر شهری از نیازهای اساسی ارومیه است، ادامه داد:  افق آینده شهرداری، آسفالت یک میلیون مترمربع از معابر تا پایان آبان ماه سال جاری است. 

مهدی زاده با اشاره به بدهی های شهرداری به پیمانکاران افزود: شهرداری ارومیه  ۱۵۰۰ میلیارد تومان با احتساب اسناد بدهی داشت که تا اسفند سال گذشته ۴۰۹ میلیارد تومان یعنی ۵۰ درصد اسناد پرداخت شد. 

وی با بیان اینکه شهرداری دچار چالش مالی است و درآمدهای این مجموعه به یک پنجم خود رسیده بود،  تصریح کرد: با مدیریت هزینه ها و راه اندازی سیستم خزانه داری متمرکز توانستیم بخشی از بدهی های شهرداری پرداخت کنیم. 

مهدی زاده با اشاره به راه اندازی سامانه ستاد شهرداری اظهار کرد: کلیه واگذاری ها،خرید و فروش ها و خدمات ارایه شده توسط شهرداری توسط این سامانه به صورت شفاف و با رعایت تساوی و عدالت بین شهروندان انجام می شود و فضا برای سفارش و پارتی بازی برای عده ای خاص حذف شده است. 

شهردار با تاکید براینکه شهرداری به سمت منابع مالی پایدار حرکت کند، گفت: شهروندان با پرداخت به موقع عوارض، شهرداری را همراهی کنند. 

شهردار ارومیه باابراز تاسف از تعطیلی شهربازی دهکده چی چست گفت: درصددیم با کسب استانداردهای لازم برای دستگاههای شهربازی، این مجتمع بزرگ تفریحی راه اندازی شود.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای جشنواره ها ایجاد شور و نشاط اجتماعی بین شهروندان است،  گفت: پس از ایام عزاداری محرم برنامه هایی به فراخور زمان در قالب جشنواره های مختلف اجرا می شود. 

آذربایجان‌غربی/کریم معجنی 

کدخبر: 806673 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟