62 مدرسه خشتی و گلی در مناطق محروم استان

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، ابراهیم سعادتفر با بیان اینکه امکان شبانه روزی کردن مدارس خشتی و گلی را در استان به دلیل کمبود تعداد دانش آموزان این مناطق نداریم، اظهار داشت: هم اکنون ۷۳۵ دانش آموز در مقطع ابتدایی در این مدارس مشغول تحصیل هستند که از این تعداد ۴۲۰ نفر دختر و مابقی پسر می باشند.

سعادتفر با بیان اینکه اولویت اصلی ما در این سازمان ساخت، تکمیل و تجهیز مدارس در سطح استان است، تصریح کرد: برای برچیده شدن مدارس خشتی و گلی در استان نیازمند ۴۵ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

این مسوول اضافه کرد: به همین منظور برای ایمن سازی محیط آـموزشی دانش آموزان در این مدارس مقرر شده از سازه های سبک و پیش ساخته که دارای استحکام کافی و قابلیت جابجایی هستند استفاده شود.

وی با اشاره به مدارس کانکسی در استان، افزود: در حال حاضر ۱۴ مدرسه در ۱۴ روستای استان دارای کانکس با ۱۰۰ دانش آموز است که این مدارس تا پایان مهر امسال باید جمع‌آوری شوند.

سعادتفر خاطرنشان کرد: همچنین ۳۲ کلاس درس به صورت کانکسی در مدارس استان با توجه به بالا بودن تعداد دانش آموزان وجود دارد که به صورت موقت، الحاقی و در شرایط بحرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و بعد از تکمیل و ساخت کلاس‌های مورد نیاز، این کانکس‌ها جمع آوری می‌شود.

وی در خصوص ساخت مدارس شبانه روزی در استان، تاکید کرد: در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای افزایش مدارس شبانه روزی در استان نداریم چراکه برخی از این مدارس موجود در استان خالی از دانش آموز یا تعداد کم جمعیت هستند

 

کدخبر: 806643 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟