وضعیت نابسامان و کثیف کشتارگاه بردسکن/این مکان توسط دادستانی پلمب شد

به گزارش خبرنگار رکنا، عباس درودی نیا دادستان بردسکن که امروز با حضور رئیس پلیس امنیت عمومی و رئیس شبکه دامپزشکی این شهرستان به صورت سرزده از کشتارگاه این شهر بازدید کرد گفت: به هیچ وجه کشتارگاه وضعیت خوبی ندارد و به عنوان مدعی العموم حفظ سلامت مردم برای ما از همه چیز مهم تر است و تا زمانی که مشکلات کشتارگاه رفع نشود پلمب خواهد بود.

وی افزود: دراین رابطه پرونده  قضایی برای شهردار و پیمانکار در دادسرا تشکیل شده است و باید پاسخ گو باشند.

حسین محمدیان رئیس شبکه دامپزشکی بردسکن نیز گفت: شهر بردسکن و روستای ابراهیم آباد دارای ۴۵ واحد قصابی هستند که به طور متوسط هر روز بیش از ۸۰ راس دام سبک و دو راس دام سنگین در کشتارگاه کشتار می شوند و بارها به شهرداری و پیمانکار برای رفع نواقص کشتارگاه تذکراتی داده شده است ولی تاکنون  نسبت به رفع آن اقدامی صورت نگرفته است و مشکل مدیریتی پیمانکار باعث شده است براین مشکلات افزوده شود.

وی عنوان کرد: شهرداری باید یک نفر را به عنوان نماینده در کشتارگاه برکار پیمانکار بکار گیری کند نه اینکه  متاسفانه پیمانکار صبح ها با تاخیر درب کشتارگاه را باز می کند و یا به خاطر مشکلاتی که خودروی حمل گوشت دارد با تاخیر به دست قصابان می رسد.

وی نیاز بردسکن را به یک کشتارگاه صنعتی ضروری دانست و گفت: شهرداری باید با تشویق بخش خصوصی نسبت به این مهم اقدام کند چرا که با این وضعیت کشتار دام بردسکن و روستای ابراهیم آباد در کشتارگاه  نظارت می شود و در دیگر مراکز بخش ها و روستاها برکشتاردام هیچ نظارتی نمی شود.

رئیس شبکه دامپزشکی بردسکن افزود: کشتارگاه بردسکن بیش از ۴۰ سال قدمت دارد و علی رغم اینکه شهرداری اقداماتی را برای رفع نواقص کشتارگاه انجام داده است ولی کشتار به صورت سنتی انجام می شود و متاسفانه لاشه روی زمین پوست می شود و به خاطر نداشتن خط متحرک قصابان برای جابجایی لاشه را در بقل  می گیرند که آلودگی هایی را درپی دارد.

کدخبر: 806120 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟