تاکید شهردار بر تکمیل سریع پیست اسکیت بوستان غدیر قم

به گزارش رکنا از قم،  سید مرتضی سقائیان‌نژاد با تأکید بر ضرورت افزایش برنامه‌های عملیاتی در حوزه فرهنگ شهروندی گفت: یکی از وظایف اصلی شهرداری، ارتقای فرهنگ شهروندی است و ضرورت دارد تا در سطح شهر برنامه‌های عملیاتی و میدانی در این حوزه توسعه یابد.

شهردار قم می گوید: ممکن است در حوزه فرهنگ شهروندی منشور و تئوری‌های زیادی در مقالات و اسناد وجود داشته باشد، اما آن چیزی که برای مجموعه مدیریت شهری قم حائز اهمیت است اجرا و جلوه میدانی به همراه تأثیرگذاری و ارتقای مباحث مربوط به این عرصه است.

وی گفت: از شورای اسلامی شهر قم انتظار می‌رود در تصویب بودجه سال آینده سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی قم اعتبارات لازم را جهت ارتقای فرهنگ شهروندی پیش‌بینی کند.

سقائیان‌نژاد با تأکید بر اهمیت توجه بر ارتقاء و ترویج فرهنگ شهروندی گفت: بسیاری از امور مربوط به فرهنگ شهروندی مانند موضوعات ترافیکی، مدیریت پسماند، اخلاق همسایگی، ایمنی و آتش‌نشانی و فضای سبز متولی مشخصی جز شهرداری ندارد.

به گفته وی  مسئولیت اولیه فرهنگ شهروندی با شهرداری است و شایسته است تا نسبت به ارتقای این حوزه توجه و برنامه‌ریزی‌های عملیاتی لازم صورت بگیرد.

شهردار قم گفت: سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی به همراه سازمان فاوا از سازمان‌هایی است که به دلیل اهمیت آن‌ها همواره تلاش شده تا بودجه آن‌ها به‌صورت صددرصدی اختصاص یابد.

سقائیان‌نژاد با تأکید بر حمایت شهرداری از اقدامات زیربنایی در حوزه فرهنگ شهروندی گفت: برای ارتقای فرهنگ شهروندی در قم لازم است تا برنامه‌ها و اقدامات مشترک مستمری با سایر دستگاه‌ها و نهاد‌های متولی در امور فرهنگی در دستور کار طراحی و اجرا قرار گیرد.

وی توجه ویژه به ظرفیت آموزش‌وپرورش و همکاری و تعامل در سطح مدارس برای اجرای طرح‌های ارتقای فرهنگ شهروندی را یادآور شد و گفت: در حال حاضر نیز شهرداری قم در حوزه فضای سبز مدارس، آسفالت حیاط مدارس، پسماند و حتی برخی مباحث عمرانی همکاری و تعامل زیادی با آموزش‌وپرورش دارد و زمینه این همکاری تا حدودی آماده است.

شهردار قم می گوید: فرهنگ شهروندی به علت حجم گسترده‌ای که دارد از موضوعات روی زمین‌مانده است و به هر میزان که در این مباحث هزینه شود درواقع سرمایه‌گذاری شده است.

وی برخی کار‌های روی زمین مانده در حیطه توسعه فضا‌های تفریحی را مورد توجه قرار داد و  گفت: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم باید در اسرع وقت نسبت به تکمیل و راه‌اندازی پیست اسکیت بوستان غدیر اقدام کند.

نظری / قم

 

کدخبر: 805950 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟