ساخت۵۱ مدرسه با هدف جبران کمبود فضای آموزشی

به گزارش خبرگزاری رکنا درا ردبیل؛ محمدی ادیب در نشست با فرماندار شهرستان خلخال با اشاره به مشکل کمبود فضای آموزشی و تراکم دانش آموزی در کلاس‌های درسی اظهار کرد: ۵۱ مدرسه در سطح استان اردبیل برای ساخته شدن از طریق اعتبارات محرومیت‌زدایی و هدفمندی یارانه‌ها تأمین اعتبار شد.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی برخی از این پروژه‌ها آغاز شده است، گفت: ۶۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این پروژه‌ها اختصاص یافته که انتظار داریم فرمانداران شهرستان‌های استان نسبت به تخصیص اعتبارات کافی و مورد نیاز از محل اعتبارت تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان به امر نوسازی، تعمیر و تجهیز مدارس اقدام کنند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل بیان کرد: در شهرستان‌های اردبیل،  مشگین‌شهر، پارس‌آباد و اصلاندوز بیشترین کمبود فضای آموزشی را داریم و حدود ۶۶ مدرسه کانکسی سیار در سطح استان وجود دارد که سعی می‌کنیم با همکاری بنیاد برکت و سایر نهاد‌ها بساط این مدارس را برچینیم.

محمدی ادیب با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی در استان اردبیل نصف استاندارد کشوری است، ادامه داد: همه ساله بین چهار تا پنج هزار دانش آموزش به جمعیت دانش آموزی اردبیل اضافه می‌شود که نیاز است سالانه ۱۵ باب مدرسه جدید در استان احداث شود تا پاسخگوی نیاز‌های جدید باشیم در حالی که امکان احداث و راه‌اندازی این تعداد واحد آموزشی وجود ندارد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل همچنین خاطر نشان کرد: بیش از ۳۰ درصد مدارس استان توسط خیرین ساخته می‌شود که تاکنون بیش از ۴۰۰ مدرسه در قالب یک هزار و ۷۰۰ کلاس درس در مناطق مختلف این استان ساخته و تحویل آموزش و پرورش داده‌اند.

 

 

کدخبر: 805682 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟