وجود بی‌سابقه‌ترین سطح تعارض منافع در مدیران ارشد شهری

به گزارش رکنا در استان همدان، مهدی حیدری در نطق پیش از دستور جلسه صحن شورا بیان کرد:  مدیریت و پیشگیری از تعارض منافع به عنوان یکی از ساختارهای فسادزا در شهرداری امری ضروری است و در این راستا ابتدا باید از سطوح بالای مدیریت شروع کرد.

حیدری در ادامه با اشاره به مشکلات ساخت و سازهای غیرمجاز، تاکید کرد: مدیران ارشد و نهادها و دستگاه‌های اجرایی باید بیش از همه قوانین ساخت و ساز را رعایت کنند.

وی ضمن انتقاد از وضعیت ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهر، گفت: متاسفانه شهرداری همدان در مقابله با ساخت و سازهای بدون پروانه و غیرمجاز رفتار دوگانه‌ای دارد به گونه‌ای که در برخورد با دستگاه‌های اجرایی قانون اجرا نمی‌شود اما در مقابل برای مردم بی‌پناه اینگونه نیست و این تخلف بوده و مصداق نقض حقوق شهروندی است.

حیدری با تاکید بر اینکه همه در مقابل قانون برابرند، اظهارداشت: اگر قرار است کنترل ساخت و سازها برای دستگاه‌های دولتی رعایت نشود این امر باید برای همه مردم نیز برابر باشد و بنده به عنوان نماینده مردم در پارلمان شهری از تمامی ظرفیت‌های نظارتی خود برای جلوگیری از تبعیض در مواجهه با ساخت و سازهای غیرمجاز و برخوردهای دوگانه استفاده خواهم کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه حدود یک سال است که از عمر شورای ششم میگذرد، اضافه کرد: تمامی اعضای شورا با طرح و برنامه برای خدمت به مردم وارد شورا شدند و طبق قانون هم مصوبات شورا توسط شهرداری باید اجرا شود.

حیدری عملکرد مدیریت شهری همدان را نسبت به آنچه که مردم توقع داشته‌اند نامطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه اجرای پروژه‌های عمرانی اولویت و اولین انتظار و مطالبه مردمی از شورا و شهرداری است متاسفانه در بررسی‌های صورت گرفته عملکرد اجرای پروژه‌ها نه تنها مطلوب نبوده بلکه عملاً کاری انجام نشده است.

حیدری با اشاره به بررسی گزارشات پروژه‌های عمرانی توسط کمیسیون فنی عمرانی شورا، ادامه داد: متاسفانه در هر یک از این پروژه‌های مهم از جمله پل سردار شهید همدانی، پل غدیر و پارکینگ آقاجانی‌بیگ، حدود پنج نفر فعال بوده و وضعیت پروژه‌ها اسفبار است و اینکه در این شرایط آب و هوایی و فصل کاری در اجرای پروژه‌ها تنها پنج نفر فعال باشند جای سوال دارد.

وی همچنین به عملیات اجرایی پروژه پل غدیر اشاره کرد و یادآور شد: شهرداری وعده راه‌اندازی این پروژه را برای عبور زائران اربعین داده است اما این تنها یک ادعا بوده و عملا  پیشرفتی متناسب با این وعده مشاهده نمی‌شود.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه قرار بود روز شمار برای پروژه‌های عمرانی نصب شود، یادآور شد: بعضی از پروژه‌های مهم از جمله پل شهید سردار همدانی تاکنون تابلویی برای آن نصب نشده است و شهرداری باید پاسخگوی این موضوع باشد.

حیدری با بیان اینکه حدود ۲ ماه است که انحراف مسیر ترافیکی پل غدیر در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته؛ اظهار داشت: متاسفانه این مسیر انحرافی هم توسط پلیس راهور مسدود شده و دلیل آن عدم هماهنگی شهرداری با پلیس بوده است مگر می‌شود پروژه‌ای را بدون هماهنگی‌های لازم انجام داد؟

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر همدان افزود: تبعات سوء مدیریت و عملکرد نامناسب به مجموعه شهرداری، شورا و مدیریت استان برمی‌گردد.

وی همچنین از بی‌توجهی و کم کاری شهرداری در اجرای برخی از مصوبات شورا انتقاد کرد و گفت: طرح شهاب یکی از مهمترین طرح‌هایی است که در شورای شهر در راستای شفافیت عملکرد به تصویب رسیده اما تاکنون اجرایی نشده است.

حیدری همچنین به سامانه حسیب و رایورز اشاره کرد و گفت: طبق قانون اعضای شورای شهر باید به سامانه اطلاعاتی شهرداری دسترسی داشته باشند اما هیچ یک از اعضای شورا به سامانه دسترسی ندارند و کسی هم پاسخگو نیست!

وی به اهمیت جایگاه شورا اشاره کرد و گفت: شورای شهر اختیاراتی دارد که در راستای خدمت به مردم و احقاق حقوق شهروندان باید از آن بهره‌مند شود اما متاسفانه در حال حاضر آنگونه که باید این نهاد مردمی در جایگاه خود نیست و باید با همدلی و انسجام شورا را به جایگاه واقعی خود برگردانیم.

 

کدخبر: 805499 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟