افزایش۷۰ درصدبستری بیماران کرونا نسبت به دوهفته گذشته
به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، عبدالله دیدبان افزود: خوشبختانه هیچ مورد فوتی در این خصوص گزارش نشده و ۱۸ بیمار نیز طی ۲۴ ساعت گذشته از بیمارستانهای استان قزوین ترخیص شده‌اند.
دیده بان تصریح کرد : این افزایش ابتلا و بستری زنگ خطری است تا همشهریان موضوع تزریق واکسن را جدی بگیرند.

 وی همچنین بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک تاکید کرد و گفت: لازم است تا افراد بالای ۱۸ سال که شش ماه از تزریق واکسن قبلی آن‌ها گذشته برای دریافت دز یادآور اقدام کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان قزوین گفت: تاکنون ۵۱  هزار و ۷۴۰ نفر در بیمارستان‌های این استان بستری و ۴۲ هزار و   ۴۲۴نفر نیز از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند.

به گفته وی، تاکنون موارد قطعی ابتلا به کرونا در استان ۱۴۳ هزار و ۵۵۵ نفر و موارد محتمل و مشکوک نیز به ۲۵ هزار و  ۵۵۲ نفر رسیده و ۲ هزار و ۸۸۹ نفر نیز فوت کرده‌اند.

دیدبان در خصوص وضعیت واکسیناسیون نیز گفت: بیش از ۱۹.۴۴ درصد جمعیت پنج تا ۱۲ سال استان قزوین نوبت اول و همچنین  ۹.۳۱ درصد نیز هر دو نوبت واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

به گفته‌ سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین ۹۷.۲۹ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال یک نوبت و ۸۹.۱۹ درصد نیز دو نوبت واکسن  و  همچنین ۴۲.۹۰ درصد نوبت سوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

 

کدخبر: 804999 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟