پرداخت تسهیلات اشتغال برای ۸۴۱ مددجوی بهزیستی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ رضایی اظهار کرد: همزمان با چهل و دومین سالگرد تأسیس سازمان بهزیستی، برنامه‌های مختلفی با شعار شوری دوباره برگزار شده و افتتاح‌های متعددی را در این هفته شاهد هستیم.

وی به راه‌اندازی مرکز مشاوره ازدواج و کارگاه تولیدی در اردبیل برای حمایت از جامعه هدف بهزیستی اشاره کرد و گفت: در حوزه امور اجتماعی، مسکن و اشتغال و توانبخشی اقدامات خوبی آغاز شده که از جمله این طرح‌ها می‌توان تأمین مالی خرد برای زنان سرپرست خانوار را اشاره کرد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از پیگیری‌ها برای راه‌اندازی مراکز مشاوره‌ای جدید و طرح «مانا» خبر داد و تصریح کرد: در این طرح خود نوجوانان در کاهش آسیب‌های اجتماعی ورود پیدا کرده و سعی می‌کنند تا بیش از گذشته در رفع دغدغه‌ها و مشکلات قدم بگذارند.

رضایی به راه‌اندازی ۲ مجموعه نگهداری سالمندان و بیماران مزمن و مجموعه‌های تولیدی را در اردبیل یادآور شد و افزود: سعی ما بر این است تا در هفته بهزیستی که تا ۳۱ تیرماه ادامه دارد در مناطق مختلف استان این طرح‌ها را افتتاح کرده و به بهره‌برداری برسانیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در بحث مشارکت‌های مردمی اشتغال و مسکن در کنار تحویل ۳۳ واحد مسکن مددجویی سعی بر این است تا آغاز عملیات اجرایی طرح تأمین مالی خرد برای زنان سرپرست خانوار و گروه‌های همیار را برای بانوان کارآفرین و اشتغالزا با کسب و کارهای متنوع شاهد باشیم.

رضایی اضافه کرد: در این کارگاه ها با تأمین مالی خرد سعی بر این است تا اشتغال مددجویان و زنان خلاق و کارآفرین مورد حمایت قرار گرفته و در کنار پرداخت تسهیلات بانکی، آموزش آنها نیز مد نظر قرار گیرد.

وی افتتاح سرای سالمندان و مرکز نگهداری بیماران مزمن روانی را به همراه پنج کارگاه روزانه کارآفرینی و اشتغال یادآور شد و تصریح کرد: برای ۸۴۱ نفر از مددجویان پرداخت تسهیلات خوداشتغالی را شاهد بودیم و ما از کارآفرینان برای جذب جامعه هدف بهزیستی به ویژه معلولان حمایت‌های همه‌جانبه را انجام می‌دهیم.

رضایی بهزیستی را مسئول کمیته فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد و گفت: ۲۳ دستگاه عضو این کمیته هستند و ما برنامه جامعی را در این حوزه تدوین کردیم تا با راهکارهای پیشگیرانه جلوی آسیب اعتیاد و گرایش به مواد افیونی را بگیریم.

 

کدخبر: 804993 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟