ثبت جهانی چای به نام لاهیجان

به گزارش رکنا از رشت، عباسی  شب گذشته در آئین پلاک کوبی لاهیجان به عنوان پایتخت چای ایران در جمع اقشار مختلف مردم این شهرستان، با تبریک فرارسیدن عید ولایت افزود: تقارن عید سعید غدیر خم با این آئین که با استقبال مردم همراه است را به فال نیک می‌گیریم و قطعا این تقارن برکات فراوانی برای توسعه گیلان خواهد داشت.
وی با برشمردن مزیت های فراوان گیلان در حوزه های مختلف گردشگری و کشاورزی، اضافه کرد: هم اکنون بیش از ۳۰۰ هزار خانوار گیلانی در تولید محصولات متنوع کشاورزی نظیر برنج، چای، زیتون، بادام، فندق، ابریشم و گل گاوزبان مشغول به فعالیت هستند که حائز اهمیت است.
استاندار گیلان با بیان اینکه این استان در حوزه اقتصاد گردشگری و اقتصاد کشاورزی محور فعالیت های توسعه ای کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: در دولت مردمی و انقلابی سیزدهم، تقویت و حمایت از مزیت های کشاورزی و گردشگری گیلان با جدیت دنبال می شود.
دکتر عباسی به گسترش تولید محصول چای در شهرستانهای مختلف گیلان اشاره و بیان کرد: ثبت جهانی چای بنام لاهیجان پایتخت چای کشور که تولید این طلای سبز از این شهر در گیلان آغاز شده، موجبات تحول و شکوفایی اقتصاد گردشگری و اقتصادی کشاورزی گیلان را فراهم می آورد.
وی ادامه داد: تقویت و حمایت از ظرفیت های کشاورزی و کشاورزی گیلان برای رسیدن به نقطه مطلوب از سوی دولت سیزدهم در دستور کار است.
وی مراحل نهایی ثبت جهانی شهر ماسوله در فومن را یادآور شد و گفت: به طور قطع، طعم شیرین ثبت جهانی چای و شهر تاریخی ماسوله با رونق اقتصاد و معیشت به کام مردم گیلان خواهد نشست.
در این آیین که نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل و جمعی از مسئولان استانی و شهرستان حضور داشتند؛ برنامه های متنوع فرهنگی و هنری، بومی و محلی به اجرا در آمد.

رشت /مرجان گودرزی 

کدخبر: 804882 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟