دستگیری کلاهبردار سامانه جعلی ثنا در قزوین

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، سرهنگ محمدعلی فرهودی در این باره اظهار کرد: در پی گزارش پلیس فتا شهرستان اندیمشک در خصوص شناسایی متهم کلاهبرداری با عنوان سامانه ثنا، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قزوین قرار گرفت.

وی ادامه داد: همکاران ما در پلیس فتا شهرستان اندیمشک در راستای رسیدگی به پرونده کلاهبرداری تحت عنوان ارسال پیامک‌های سامانه ثنا، سرنخ‌هایی از حضور متهم در استان قزوین در اختیار داشتند که به جهت فعال بودن وی در حوزه قضایی استان ، با انجام هماهنگی‌های قضایی متهم درحالیکه منتظر دریافت سفارش خود از فروشگاه اینترنتی بود دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

سرهنگ فرهودی افزود: از متهم که جوان هجده ساله و دارای سابقه ارتکاب کلاهبرداری فیشینگ است، تعدادی تلفن‌همراه کشف شده و در حال حاضر پرونده در پلیس فتا در حال رسیدگی بوده و به محض پایان یافتن تحقیقات، متهم تحویل مرجع قضایی خواهد شد.

وی به کاربران هشدار داد: در صورت دریافت پیامک با عناوین قضایی، هوشیاری خود را حفظ کرده و سرشماره ارسال کننده پیامک را بررسی نمایند و هرگونه پیامک ارسال شده با این مضمون از طریق شماره‌های شخصی، کلاهبرداری بوده و از سوی مجرمین سایبری می‌باشد.

رئیس پلیس فتا استان قزوین خاطرنشان کرد: پلیس فتا با تمام توان آماده برخورد با جرایم سایبری بوده و شهروندان می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با کارشناسان پلیس در ارتباط باشند

 

 

کدخبر: 804412 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟