برخورد قاطع دستگاه قضا با متصرفین بیت المال

به گزارش رکنا از رشت، حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان به همراه تعدادی از مدیران ارشد قضایی و اجرایی از برخی تصرفات صورت گرفته در ساحل بخش خشکبیجار و همچنین در اراضی زراعی آن بازدید نمود.

احمد آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه فردی بدون توجه به تذکرات قانونی نسبت به ساخت و ساز غیر متناسب با وضعیت و شرایط اقلیمی اقدام نموده است گفت: متصرفینی که قصد تصرف، ساخت و ساز و فروش اراضی ملی را داشته باشند به استناد ماده 11 قانون اراضی مستحدثات ساحلی به حبس و خلع ید محکوم خواهند شد.

وی از متولیان اصلی اعم ازادارات منابع طبیعی و محیط زیست خواست تا به محض رویت سازه های غیر مجاز از ادامه ساخت آن جلوگیری نمایند و تاکید کرد: اراضی ساحلی در محدوده 60 متری سواحل از انفال بوده و متعلق به همه مردم است و باید آزاد باشد و دستگاه قضایی با قاطعیت با متصرفین بیت المال برخورد قانونی خواهد کرد.

آقایی در ادامه این بازدید تصریح کرد: شخصی 16هزار متر از اراضی زراعی بخش خشکبیجار را قطعه بندی کرده و با تغییر کاربری آن را در معرض فروش گذاشته بود که با پیگیری جهاد کشاورزی، رئیس حوزه قضایی خشکبیجار از تغییر کاربری این زمین ممانعت نموده و مالک عرصه نیز متعهد شد تا اراضی تصرف شده را آزاد سازی نموده و به وضعیت زراعی گذشته باز گرداند.

رشت /مرجان گودرزی 

کدخبر: 804365 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟