صادرات 57 میلیون دلاری گلستان از گمرک گلستان

به گزارش رکنا از گلستان ،سیدمحمد دهنوی صبح امروز در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان گلستان اظهار کرد: تسریع در عملیات اجرایی منطقه آزاد اینچه‌برون و منطقه ویژه اقتصادی اترک یکی از موارد ضروری توسعه بخش تجارت، صادرات و واردات استان گلستان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: شهرک ویژه اقتصادی اترک هرچه سریعتر باید فعالیتش را آغاز کند و دستگاه‌ها مکلفند با پیگیری مستمر، تمامی زیرساخت‌های لازم برای این منطقه را فراهم کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان تصریح کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان هرچه سریعتر هماهنگی‌های لازم برای انتقال خطوط برق به شهرک ویژه اقتصادی اترک را فراهم کند.

دهنوی تاکید کرد: تا سه ماه آینده باید برق این منطقه تامین شود و هر کسی که نمی‌تواند فعالیت کند استعفاء داده و مسوولیت را به فرد توانمند واگذار کند.

وی با تقدیر از تلاش تجار و بازرگانان بخش خصوصی و همچنین فعالان بخش واردات و صادرات استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر از استان گلستان به 15 کشور همجوار صادرات محصولات مختلف انجام می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: در سه ماه نخست امسال 135 هزار تن محصولات مختلف به ارزش بیش از 57 میلیون دلار صادرات انجام شده که از نظر ارزش ریالی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 62 درصد افزایش داشته است.

دهنوی بیان کرد: همچنین در این مدت 3 هزار تن کالا از گمرک استان گلستان وارد شده که ارزش ریالی آن 6 میلیون و 456 هزار دلار بوده است.

وی اضافه کرد: عمده واردات انجام شده جو دوسر، روغن خوراکی، نخ و پارچه، مواد شیمیایی و نخود بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان تصریح کرد: در سه ماه نخست امسال از گمرکات استان گلستان به 28 کشور صادرات انجام شده که می‌توان به کشورهایی همچون ترکمنستان، عراق، بلغارستان، رومانی، قزاقستان، امارات، ترکیه، هند، ایتالیا، قرقیزستان، آذربایجان، عمان، روسیه، آلمان و دیگر کشورها اشاره کرد.

دهنوی گفت: بیشترین کالاهای صادراتی از گمرک استان گلستان مربوط به پلی استایرن، پنیر و سایر لبنیات، ید، لوله آهنی، خرما، سیمان، رب گوجه‌فرنگی، خوراک آبزیان، شوینده‌ها، پسته و تخته بوده است.

وی اضافه کرد: در سه ماه نخست امسال 13 میلیارد دلار محصولات غیر نفتی از کشور به مقاصد مختلف صادر شده که سهم گمرک استان گلستان در این صادرات 55 میلیون دلار بوده که افزایش 58 درصدی داشته است.

 

کدخبر: 804285 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟