وضعیت ذخیره سازی کالاهای اساسی در استان مطلوب است

به گزارش رکنا از لرستان، فرهاد زیویار در جلسه ستاد تنظیم بازار استان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه حدود 60 روز ازمردمی سازی یارانه‌ها گذشته، اظهار کرد: در این زمینه اقدامات زیادی صورت گرفته،  اگرچه بحث یارانه‌ها به استان‌ها ارتباط پیدا نمی‌کند ولی به صورت منظم واریز شده است.

استاندار لرستان افزود: میزان توزیع در روزهای ابتدایی با توجه به  نوع مصرف دچار نوساناتی شد ولی خوشبختانه الان در شرایط تعادل هستیم، همچنین ذخیره سازی کالاهای اساسی نه تنها در لرستان بلکه در کشور به خوبی انجام شده است. 

وی افزود: طی دوماه آینده با توجه به بازگشت حجاج و ایام محرم و اربعین  به طور یقین مصرف مرغ استان بیشتر می‌شود باید میزان ذخیره سازی مرغ در دستور کار قرار بگیرد. 

استاندار لرستان با اشاره به افزایش خرید گندم از کشاورزان در استان عنوان کرد: افزایش 2 برابری خرید گندم از کشاورزان درمقایسه با سال قبل علی‌رغم کاهش نذورات جوی، جای شکر دارد البته قیمت 11هزار و 500 تومان خرید گندم از کشاورزان نیزسبب شده خرید گندم کاهش پیدا نکند. 

وی بیان کرد: پرداخت 228 میلیارد تومان طی پنجاه روز گذشته برای سرمایه در گردش و همچنین توزیع  84 هزار تن کنسانتره به قیمت نصف که در اختیار تولید کنندگان و دامداران قرار گرفته سبب شده استان در شرایط خوب قرارگرفته شود. 

زیویار گفت: هدف از مردمی سازی یارانه‌ها جلوگیری از قاچاق است که تا پیش از این درصد بالایی از تولیدات کشور به خارج از مرزها قاچاق می شد. 

استاندار لرستان تصریح کرد: در راستای مردمی سازی یارانه ها ذخیره‌سازی کالاهای اساسی و مدیریت‌های درست،  پشتیان‌های بسیار خوبی هستند. 

 

کدخبر: 804046 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟