رفع نواقص ثبت جهانی ماسوله ظرف مدت یک هفته

به گزارش رکنا از رشت، دکتر اسدالله عباسی پس از بازدید از شهر تاریخی ماسوله در جلسه پیگیری ثبت جهانی این شهر با بیان اینکه ماسوله با قدمت ۷۰۰ ساله به حال خود رها شده بود، اظهار کرد: مدیران استانی باید با تمام قوا به منظور رفع موانع موجود اقدام و با اقدامات جهادی و اهتمام لازم، شرایط را برای ثبت جهانی این شهر تاریخی فراهم نمایند.

وی با اشاره به اینکه ثبت جهانی ماسوله برای استان و کشور اهمیت ویژه ای دارد، خاطرنشان کرد: با پیگیری های صورت گرفته در ابتدای حضورم در گیلان و درخواست از وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اهتمام دولت سیزدهم، ماسوله جزء گزینه های مد نظر برای ثبت جهانی پیشنهاد شده است.

دکتر عباسی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۹۰ درصد اقدامات برای رفع نواقص ثبت جهانی توسط دستگاه‌های متولی پیشرفت داشته، افزود: برای رفع نواقص ۱۰ درصد باقیمانده نیز به ادارات مربوطه فرصت یک هفته ای داده ام.

وی با بیان اینکه مدیران می بایست ظرف یک هفته گزارش نهایی رفع نواقص را به بنده اعلام کنند، ادامه داد: در خصوص تجهیز و بازسازی منازل متناسب با بافت تاریخی شهر ماسوله، تسهیلات حمایتی تا سقف یکصد میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین در بازدید از شهر تاریخی ماسوله در فضایی صمیمی با اهالی، بازاریان، گردشگران و مسافران گفت‌وگو کرد.

وی همچنین نماز مغرب و عشا را در بقعه متبرکه عون بن علی(ع) شهر تاریخی ماسوله اقامه کرد.

رشت /مرجان گودرزی 

کدخبر: 803929 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟