تصویب ۲۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای بخش تولید/ حمایت همه جانبه از تولید و سرمایه‌گذاری در کردستان

به گزارش رکنا از کردستان؛ اسماعیل زارعی کوشا در مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن ضمن تقدیر از فعالان این حوزه اظهار داشت: تلاش برای رشد اقتصادی و سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف استان در اولویت کارهاست.

وی با بیان اینکه در حمایت از تولید نباید به شعار اکتفا کرد، گفت: هیچ فرصتی را برای سرمایه گذاری در استان  نباید از دست داد.

استاندار کردستان گرفتاری سرمایه‌گذاران در بروکراسی اداری را مانع اصلی بر سر راه تولید و اشتغال دانست.

زارعی‌کوشا کردستان با یادآوری برخورداری کردستان از ظرفیتهای بزرگ کشاورزی، دامداری و صنعت اصافه کرد: مهمترین وظیفه مدیران مهیا کردن بستر فعالیت سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف است.

به گفته استاندار کردستان، مدیران دستگاه‌های اجرایی نماینده منافع استان در مرکز و بانک‌ها هستند که در چارچوب قانون باید مدافع این منافع باشند.

زارعی‌کوشا به آسیبای اجتماعی ناشی از بیکاری اشاره و تاکید کرد: مدیران اجرایی و کارآفرینان حساس به مسائل اجتماعی حاضر به تعطیلی و رکود تولید نیستند.

زارعی‌کوشا کمک به احیای واحدهای تولیدی، صنعتی راکد در استان را محرکی برای تسریع در ایجاد اشتغال در استان اعلام و اظهار داشت: مجتمع فولاد زاگرس یکی از صنایع بزرگ راکد در استان است که بیش از یک دهه از توقف فعالیت آن می‌گذرد و اخیرا با یک سرمایه‌گذار توافق شده تا طی مدت هشت ماه آن را احیا کند.

استاندار کردستان شرط موفقیت در حوزه صنعت استان را منوط به فراهم کردن زنجیره کامل تولید و فرآوری و جلوگیری از خامفروشی دانست.

 

استاندار کردستان  در ادامه سخنان خود به دستاوردهای سفر رییس جمهور و هیات دولت و رئیس جمهور در هفته گذشته به استان اشاره کرد و افزود: مصوبات این سفر برای استان دستاوردهای حیاتی و مهمی در بر داشت که زمینه‌ساز تحول خواهد بود.

زارعی‌کوشا، مصوبات بخش تولید، سرمایه در گردش و ۲۵۱ مصوبه برای بخش تولید در زمینه تامین سرمایه در گردش و ثابت برای واحدهای تولیدی را ۲۵۱ مصوبه اعلام کرد و گفت: موافقت با سرمایه‌گذاری هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی و تسهیلات ارزی ۵۵۰ میلیون یورویی از ثمرات این سفر بود.

مشارکت شرکت‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای سرمایه‌گذاری در طرحهای بزرگ ( هر شهرستان یک طرح) دیگر مصوبه این سفر بود که استاندار کردستان به آن اشاره کرد.

وی با قدردانی از حضور باشکوه مردم در دیدار عمومی با رییس جمهور به ویژه در شهرهای سقز و سنندج، آن را ناشی از بصیرت عمیق کردستانی‌ها دانست که دولتمردان را بیش از پیش به حمایت و پشتیبانی مردمی دلگرم کرد.

در پایان این مراسم از ۴۰ تولیدکننده برتر استان تجلیل به عمل آمد. 

 

کویستان عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 803821 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟