کاهش 15 درصدی تصادفات فوتی درون شهری در استان

به گزارش خبرنگار رکنا ، سرهنگ " حجت مشتاق" با اشاره به کاهش 15 درصدی تصادفات فوتی و 7 درصدی تصادفات جرحی درون شهری در استان، گفت: بیشتر تصادفات درون شهری در سطح استان مربوط به عابرین پیاده می باشد که هم بی احتیاطی راننده و هم بی احتیاطی عابران پیاده در این موضوع دخیل است و معمولا این تصادفات آسیب های جدی را به عابران پیاده وارد می کند.

وی با اشاره به اینکه 33 درصد از تصادفات درون شهری به دلیل عدم توجه به جلو می باشد، اظهار داشت: از رانندگان عزیز انتظار داریم برابر آیین نامه راهنمایی و رانندگی با سرعت مطمئنه حرکت نموده و توجه کافی و لازم به جلو داشته باشند و از صحبت کردن با تلفن همراه در حین رانندگی خودداری کنند.

سرپرست پلیس راهور انتظامی استان با اشاره به اجرای طرح عیدانه پلیس راهور تا 6 مرداد ماه، تصریح کرد: در این طرح شهروندانی که قادر به پرداخت جریمه خودرو خود نیستند، می‌توانند به صورت تقسیط جریمه خود را پرداخت کنند.

وی افزود: ترخیص وسایل نقلیه توقیفی، بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه ها، عدم الزام به تسویه عوارض شهرداری، طرح ترافیک و عوارض آزاد راهی و... از جمله مواردی است که در این طرح اجرا می شود.

سرهنگ مشتاق در پایان از اجرای طرح موتوریار ترافیک با هدف فرهنگ‌سازی و مشارکت موتورسواران به منظور التزام‌ بخشی در جریان و کنترل ترافیک خبر داد و گفت: در این طرح موتور فرد متخلف به پارکینگ منتقل نمی‌شود بلکه راکب موتورمتخلف  برای نظم ‌بخشی و روان‌سازی ترافیک، فرهنگ‌سازی و آموزش به سایر راکبان متخلف به مدت 2 ساعت به کمک پلیس می‌آید و در محدوده‌ای که مرتکب تخلف شده است به عنوان موتوریار مانع تخلف سایر موتورسواران می شود.

آذربایجان‌غربی/کریم معجنی 

کدخبر: 803756 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟