خانه های قدیمی متعلق به شهرداری تبریز ساماندهی می‌شود

به گزارش خبرنگار رکنا از تبریز،سید کاظم زعفرانچی‌لر، رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری،گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز  در سی‌ و ششمین جلسه کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار اظهار کرد: پراکندگی آمار خانه‌های تاریخی یکی از موضوعاتی است که پیش از این هم در جلساتی مطرح و به سرانجامی نرسیده بودیم.

 وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه خلاء موجود باعث شد به فکر جمع آوری داده و آمار در خصوص خانه‌های تاریخی باشیم، گفت: این چنین به ذهنمان آمد که برای هرکدام از خانه‌ها یک پرونده تاریخی با تاریخچه مشخص ایجاد کنیم.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری،گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز بیان کرد: تقریبا هیچ کدام از خانه‌های تاریخی دیتایی نداشتند و در این خصوص هیچ اقداماتی صورت نگرفته بود به همین دلیل مصمم به شفاف سازی آمار این مهم شدیم.

زعفرانچی‌لر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود خانه‌های تاریخی بسیار قدیمی در تبریز مطرح کرد: یک سری خانه‌های خاصی وجود دارد که از دوران بسیار دور باقی مانده است، این خانه‌ها یا در دست اشخاص شخصی بوده که گاها به فروش می رسد و تخریب می شود و یا به حال خود رها شده اند.

وی افزود: امروز در تبریز خانه‌ای قدیمی داریم که قدمت آن به دوره زندیه باز می گردد، اگر هویت این خانه حفظ شود طبیعتا میراث خوبی برای آیندگان به جا خواهیم گذاشت.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری،گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: یکی از دغدغه‌های مهم من از گذشته این است که دیواره‌های مسجد کبود منجربه خفگی مسجد شده است، آیا برای این امر می‌توان چاره‌ای اندیشید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرحی در خصوص نمایشگاه صنایع دستی بیان کرد: طرحی در خصوص ایجاد نمایشگاه های صنایع دستی به صورت دائمی دارم که می تواند مثمر ثمر باشد.

زعفرانچی‌لر در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: پیشنهادم این است تمامی مشکلات و مسائل مربوط به خانه های تاریخی اعم از مالکیت و... گردآوری شده و سپس در این خصوص تصمیماتی اتخاذ شود.

احد صادقی، دبیر کمیسیون سرمایه‌گذاری،گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز هم در این جلسه با تاکید کرد: پیرامون مسجد کبود یک سری مشکلاتی وجود دارد که لازم است شورای ششم در این راستا تصمیمات جدی اتخاذ کند.

دبیر کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: ایجاد پیاده راه در پیرامون مسجد کبود نیز بهتر است در دستور کار مدیریت شهری قرار گیرد.

صادقی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: پیشنهادم این است صفر تا صد مسائل و مشکلات مربوط به چند مورد از خانه‌های تاریخی در کمیته کارشناسی بررسی و سپس به صحن شورای شهر ارجاع داده شود.

یاسین بجانی، عضو کمیسیون سرمایه‌گذاری،گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز هم در این جلسه گفت: باید ابتدا تمامی مسائل و مشکلات خانه های تاریخی روشن و شفاف سازی شود و سپس برای تصمیم گیری به صحن شورای شهر ارجاع داده شود.

 سرپرست اداره گردشگری شهرداری در سی و ششمین جلسه کمیسیون سرمایه‌گذاری،گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز گزارشی جامع و کامل در خصوص خانه‌های تاریخی موجود و طرح ساماندهی این خانه‌ها ارائه کرد.

 

کدخبر: 803638 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟