شکسته شدن رکورد مصرف آب در ارومیه

 

 

به گزارش خبرنگار رکنا از ارومیه، 

لطیف خوش سیرت با بیان اینکه کلیه تاسیسات تامین آب شرب دراستان و شهرستان ارومیه با تمام ظرفیت در مدار بهره برداری قرار دارند، اظهار داشت: درشبانه روز گذشته هر فرد در شهرستان ارومیه بطور متوسط 210 لیتر آب مصرف کرده که این میزان از استاندارد تعریف شده 150 لیتر بسیار بالا است.

وی افزود: این اضافه مصرف طبیعتا در بخش شرب صورت نمی گیرد و عمده این مصرف در مصارف غیرضرور و شستشوی اتومبیل، حیاط منازل و کوچه ها است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با دعوت از مشترکین برای رعایت الگوی مصرف و کاهش مصارف غیر ضرورگفت: 60درصد مردم استان خصوصا در شهرستان ارومیه الگوی مصرف آب را رعایت و 4 درصد نیز جزو مشترکین پرمصرف هستند که از این میزان نیز 15درصد در ردیف مشترکین بدمصرف قرار دارند.

خوش سیرت با اشاره به مشکلات قطعی و افت فشار آب در برخی مناطق شهر ارومیه در روز گذشته اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب قطعی آب بدون برنامه ریزی شده نداشته و مشکلات اینچنینی نیز در اثر افزایش مصرف و کاهش سطح آب مخازن ذخیره ایجاد می شود.

وی گفت: در شهرک های ایثار وکارگران ارومیه و مناطقی که در ارتفاعات قرار دارند، سطح آب ورودی به مخازن بلافاصله در اثر افزایش مصرف کاهش یافته و این امر موجب بروز افت فشار و گاها نیز باعث قطع جریان آب شرب مشترکین می شود.

وی افزود: مشترکین آب، تنها با کاهش 10 تا 15 درصدی مصارف اضافه و غیر ضرور خود این امکان را فراهم می کنند تا کلیه مشترکین در مناطق شهرها و روستاهای استان در فصل گرم سال، از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شوند.

آذربایجان‌غربی/کریم معجنی 

کدخبر: 803484 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟