۹۲درصد مودیان مالیاتی در آذربایجان شرقی سالانه زیر پنج میلیون تومان مالیات پرداخت می‌کنند

به گزارش خبرنگار رکنا از تبریز، عیسی اورج زاده در نشست با خبرنگاران اظهار کرد:  بر اساس قاعده شفاف سازی و عادلانه سازی مالیات اکنون ۹۸درصد اخذ مالیات از مودیان مالیاتی، توافقی بوده و توسط ممیز کل و مودی توافق انجام می شود و با رضایت اشخاص است در حالی که این آمار قبلا ۶۴ درصد بوده است.  

وی با اعلام اینکه امسال ۶۶ هزار و ۵۹۰ اظهار نامه مالیاتی عادی دریافت شده است که نسبت به پارسال ۹ درصد افزایش دارد، گفت: البته در سال جاری سهم مالیات استان نسبت به پارسال ۶۰درصد افزایش یافته است بر این اساس تلاش می کنیم تا با مبارزه با فرار مالیاتی، کشف پرونده های جدید مالیاتی و اتصال به کارتخوان ها در آذربایجان شرقی مالیات را عادلانه تر کنیم. 

انتقال پرونده مالیاتی مس سونگون به آذربایجان شرقی در آینده نزدیک

وی از انتقال پرونده مالیاتی مس سونگون به آذربایجان شرقی در آینده نزدیک خبر داد و افزود: با انتقال این پرونده تحول مالی در استان ایجاد می شود و از ارزش افزوده مس سونگون و سایر مزایا، آذربایجان شرقی بهره مند می شود. 

مدیر کل اداره امور مالیاتی آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به اینکه نسبت به سهم استانی ۱۰۹ درصد وصول مالیاتی در سال گذشته اتفاق افتاده است، اعلام کرد: این میزان وصول مالیاتی نسبت به سال قبل از آن ۶۰ درصد افزایش یافته است.

وی گفت: ۹۵ درصد درآمدهای استان از وصول مالیات است و پنج درصد باقی مانده مربوط به گمرکات، بیمه، ثبت احوال و غیره است.

اورج زاده یادآور شد: سال گذشته در این استان ۷۷۰۰ میلیارد تومان وصول مالیاتی داشتیم که ۶.۷ درصد آن مربوط به مالیات اشخاص حقیقی است. 

مدیر کل اداره امور مالیاتی آذربایجان شرقی همچنین گفت: در حدود یکهزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به شهرداری ها و دهیاری های آذربایجان شرقی توسط اداره کل امور مالیاتی استان پرداخت شده که از این میزان ۴۵۵ میلیارد تومان مختص شهرداری تبریز بوده است .

از خانه های لوکس مالیات اخذ می شود

اورج زاده همچنین با اشاره به اینکه ۱۰۹ خانه لوکس در شهر تبریز توسط شهرداری شناسایی شده است، اظهار کرد: این خانه ها بیش از ۱۵ میلیارد تومان ارزش دارند و مالیات آنها یک در هزار اخذ خواهد شد. 

وی ادامه داد: ۲هزار و ۳۴۰ واحد خانه خالی نیز در آذربایجان شرقی وجود دارد که نسبت به محل آن ها مالیات مشخص می شود ولی هنوز شاخص های اخذ مالیات به طور کامل مشخص نشده است. 

 

کدخبر: 803470 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟