ورود اصولی شهرداری قم به معضل سگ‌های ولگرد

به گزارش رکنا از قم، دکتر سیدمرتضی سقائیان‌نژاد با اشاره به معضل سگ‌های بلاصاحب و ولگرد، بیان کرد: این معضل موجب آزردگی شهروندان شده است و جمع آوری آن از طریق سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با نظارت بیشتر ادامه خواهد داشت.

شهردار قم ادامه داد: شهرداری قم در کنار مدیریت شرایط موجود، حامی حقوق طبیعی و ذاتی این حیوانات است و تلاش می‌کند تا سگ‌های بدون صاحب به صورت اصولی از سطح شهر جمع آوری و به مراکز درنظر گرفته جابه جا شوند.

سقائیان‌نژاد مدیریت صحیح و اصولی پسماندها را از عوامل مهم در جلوگیری از ازیاد و خطرات ناشی از سگ‌های ولگرد دانست و گفت: مجموعه نیروهای شهرداری در کنار مدیریت مطلوب این مسأله، همراهی شایسته‌ای با گروه‌های حامی حقوق حیوانات در جمع آوری سگ‌های ولگرد داخل شهر داشته باشند.

شهردار قم اضافه کرد: جلوگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان و پیشگیری از احتمال بروز و سرایت برخی از بیماری‌ها نیز ضرورت جمع آوری سگ‌های ولگرد را دوچندان کرده است.

سقائیان‌نژاد در پایان همچنین نسبت به رفع نگرانی برخی از شهروندان نسبت به تردد موش های مزاحم در سطح شهر و عرصه‌های تفریحی و سبز تاکید کرد.

نظری/ قم

 

 

کدخبر: 803086 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟